View Single Post
Nå husker jeg ikke hvordan EU kontrollene er helt, men jeg tror at 2'er feil er de minst kritiske. Dvs at det tåles mange av dem før bilen regnes som ikke godkjent.

Det jeg reagerer på er at selv om det ikke ble skrevet kontrakt så burde jo selger lagt frem papirer på EU godkjenningen. Og der vild et jo stå på gjennparten hvilke feil som er evt. om bilen er godkjent helt uten feil og mangler.

Om dette er tilfellet og bilen faktisk er "kompis godkjent" så kan jo et alternativ være å presse verkstedet til å kjøpe bilen. Fortell verkstedet at du har tatt feks NAF test eller ny EU test og du kan dokumentere hauger av feil. Du kan jo alltids gi verkstedet eller han som "godkjente" bilen mulighet til å rydde opp.

Si at enten så kjøper de bilen av deg i den stand den er og med alle feil "på bordet" eller så må du ta saken videre om kompis godkjenning og da vil mest sannsynlig verkstedet miste all rett til videre eU godkjenning. Veit ikke om det er tilfellet at de vil miste retten til å godkjenne men det vet sikkert ikke han som godkjente bilen heller.

Også kan du si til han som godkjente at han får krangle om å få penger tilbake av sin kompis, den som var den første selgeren av dette vraket.
Sist endret av frtoretang; 20. desember 2014 kl. 16:25.