Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Jobber som kundebehandler hos en lokal nettlevrandør og vi leverer routere og multimodem som har en av og på knapp for det trådløse nettet. Har utallige ganger blitt skjellt ut av kunder og får høre hvor jævlig det er at de ikke har nett. Logger meg inn på router/modem og ser at det trådløse nettet er deaktivert og spør om lampen ved navn "WLAN" lyser og ber dem trykke på knappen. Da blir det stille i et par sekunder før de alltid kommer med en merkelig unskyldning og påpeker at det er iallefall ikke han/hun som har trykket på den.

Har også en kunde som ringer fra tid til annen og har trykket på alt hun ikke skal trykke på for å deaktivere nettverkskort osv. Når det så er i orden får man høre foredraget om hvordan den nå avdøde samboeren hennes hjemsøker henne og bruker maskinen hennes som bosted.

Den desidert dummeste kunden jeg har vært borti må uansett være et kvinnemenneske som ringer og kjefter på meg fordi nettet ikke fungerer og dette er jo selvfølgelig min feil. Sjekker om det er kontakt med modemet hennes og det er det ikke. Når jeg spør om hva som lyser på det forklarer hun at det ikke er koblet til da hun hadde latt barna sine bruke modemet og routeren hennes som leker og at de hadde vært igjennom badekaret, blitt kastet ned trapper og ut vinduer. Prøver så å forklare kunden at dette er grunnen til at hun ikke kom på nett og at hun måtte ha nytt da det garantert var ødelagt. Det var greit for hun helt til jeg informerte om at hun måtte betale selv. Da klikket det regelrett for henne og mente at vi ikke klarte å levere produktet hun betalte for og at hun skulle ta det til aviser og TV2 hjelper deg samt at livet mitt skulle bli et helvette før hun la på. Hørte ikke noe fra kunden utover en oppsigelse fra vår side da hun sluttet å betale regningene.