Tråd: ALL-IN
View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du meiner altså at å ta opp gjeld med 15-20% rente for å inngå eit veddemål der det er greie sjansar for tap ikkje er idioti? Det er ikkje finansakrobatikk. Det er eit veddemål, der du satser lånte penger på at du har rett.

Kritikken din er fullstendig malplassert. All kritikken har vore sakleg, og folk har argumentert for kritikken dei kjem med.
Vis hele sitatet...
Du argumenterer imot alle uansett så det nytter ikke å diskutere med deg.

Du tror også at du vet alt om alles situasjoner utifra en kort tekst på Freak, og hiver rundt ordet idiot som om du er noe spesielt selv. Så rapporterer du andre som bruker skjellsord mot deg.

Kanskje trådstarter har høyere utdanning enn deg, og forstår økonomi på høy skala mye mer enn hva du gjør.

Mange tror de er glupe og intelligente fordi de er moderate. Putte sparepenger på fond og trading er to forskjellige ting - hvor alt er basert på grådighet, og hvordan man skalerer volumet man opererer med til riktig tid og sted.

Jeg kjøpte aksjer for første gang i mitt liv i Netflix i 2012, for litt under 50 000 som jeg hadde spart opp til billån. Når jeg hadde nesten 50 000 bestemte jeg meg for å kjøpe en billig bruksbil til 9000 istedet, kun fordi jeg likte Netflix og nettopp hadde lest mine første bøker om trading.

Jeg tjente 230.000 på aksjene jeg eide iløpet av 9 måneder.

Jeg kunne spart i fond i 15 år uten å tjene disse 230.000.

Hvis trådstarter vil ta en leap of faith, så er han ikke idiot av den grunn.

Han har bare større ambisjoner enn deg.

Ingen som er rike idag som ikke har gjort noe risikabelt for å oppnå dette. Med mindre de har arvet hus og hjem som 85% av Norge gjør, og kaller seg self-made millionaires når de er i Syden.