View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Jeg pleier å tro på at alle fortjener en sjanse og har muligheten til å forandre seg. Selv psykopater ved riktig behandling.

Men det som teller da er at man ønsker det selv og selv ber om hjelp.

Det å ha en partner som skal overbevise en om å slutte med rus er ofte et dårlig utgangspunkt som ikke fungere på ordentlig før han ønsker det selv.

Synes vold er ikke noe du skal finne deg i med mindre du hadde en utløsende rolle i det og forstod hva som skjedde.

F. Eks en i psykose som man trigger med vilje eller ikke respekterer kan man ikke klandre helt for voldsbruk om du forstår.

Regner med at du ikke ruser deg heller.

Høres jo ut som det har vært ganske ille viss du har vært på krisesenter så tror den beste måten å hjelpe han på er å gå i fra han. Først da vil han forstå problemet sitt tror jeg. Du kan jo fortelle han hvorfor. At du er livredd for han når han ruser seg og at du er redd for at han skal drepe seg selv, deg eller noen andre og at du ikke orker å sitte 21 år i fengsel fordi han ikke kak styre seg under rus.


Det er hjelp å få..

Risikoen for deg er for stor i mine verden til at du kan sjanse på at han sminke skal sprekke.

Jeg pleier egentlig å si det motsatte, men akkurat når det kommer til vold og sånne ting har jeg ikke så mye sympati.

Han fortjene hjelp og en sjanse, men samtidig fortjener du et bedre forhold uten å måtte gå å være redd for livet ditt pga han.

Kjenner flere som har levd i sånne forhold. Fryd og gammen en dag, vold neste dag og masse unnskyldninger også frem og tilbake.

Ingen av dem har det gørr bra med som par som jeg har hørt om. Desverre.

Rusen aleine kan man enkelt gjøre noe med, men den Vold bruken mot kvinner ser ut som det skytter dypt. Antakeligvis fra missbruk mot en selv når voldutver var lite.

Er trist, men på et eller pu kt må man tenke på seg selv.

Lykke til.