View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
lorentz: Du får ikke abstinenser med mindre du har misbrukt benzo over flere dager. Det vanligste med sobril er akuttabstinenser når de går ut av systemet pga. den korte halveringstiden og mangelen på metabolitter. Det du har hørt er feil, alko og benzo virker på samme reseptorer og forsterker hverandre, noe som faktisk betyr at man kan benytte mindre mengder av begge deler og oppnå like sterk (rus/medisinsk)virkning. Om jeg må velge mellom 5 mg vival og tre øl eller en sekser for sammme angstdempende form så er det gitt at førstnevnte gir mindre belastning på kroppen (mg vs. liter). Det er ikke spesielt stor forskjell på denne kombinasjonsrusen kontra å holde seg til ett middel, utenom at alkohol belaster levra hardere og gir mer bivirkninger i form av fyllesjuke. Etter min erfaring blir man omtrent like mongo av tre øl og en 5 mg diazepam som en sekser med kun alkohol pluss litt sprit. Ganske opplagt hva som er fysisk sunnest i lengden. Venter på at noen med peiling på kjemi, biologi eller fysiologi kan korrigere dette, sålangt virker det som folk kun baserer utsagn på katastrofetilfeller.

Folk forteller som regel kun om de gangene det går til helvete, for hvor interessant er utsagn som "jeg har halvert alkoholkonsumet og fyllesjuka i kombinasjon med benzo" kontra "vi stjal en bil, rana tilfeldige, dreit på terrassen til svigermor osv." Det er den siste folk husker og formidler. For meg er det, utenom halveringstid, veldig liten forskjell mellom alko og benzo. Gi meg gjerne gode begrunnelser på at jeg tar feil.