View Single Post
Sitat av Stone1 Vis innlegg
10000 for mat, øl, snus, såpe etc.
Det er 330 kroner dagen, som jeg ikke vil påstå er unormalt høyt.
Strøm ligger på ca 2000 i mnd på sommeren og 4000 på vinteren.
Huset mitt er fra 1967, og har bare 10cm flis som isolasjon på loft. Så er nok derfor det går så mye strøm.
Forsikring på 2 biler, hus uten alarm, beste uføreforsikring, innbo, reise.

Pendler 50 mil pr uka, så diesel alene blir 1700 i mnd.
Vis hele sitatet...

Protips, brygg øl selv. Skaff deg el-bil og kjør gratis til Sverige for å handle snus og mat. Sparer du brått 7000 kr minst per måned.

Ville tatt en ringerunde å sjekket om noen selskaper kan gi deg bedre priser. Når jeg hadde mc så sparte jeg 25% på å flytte alle forsikringer til et annet selskap.

Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Det er en veldig bra årslønn han tjener på 2 år om han nå har utbetalt 24.000
Uansett, poenget er at det hadde vært veldig fornuftig å lære seg å spare opp til slike ting som Campingvogn og bil, for å lånefinansiere noe annett en bolig er rimelig dyrt. Videre tenker jeg at om guttedrømmen var bil, og den var viktig for ham, burde han spart til bilen i stedet for å kjøpe campingvogn...
Vis hele sitatet...

Merkelig så mange som skal rakke ned på ts, fikk du med deg at ts får veteranbillån med 2-3% rente? Om du hadde lest tråden ville du sett at han allerede har hatt 1 hobbybil, som ble solgt da han kjøpte vogna.

Har du vært på campingferie? Supersosialt. Kjempefin trening for ts som sliter litt sosialt.

Jeg må si at i motsetning til fleste her så er jeg imponert over ts. Til tross for psykiske plager har han stått i jobb, hatt rett fokus og klart å betale ned lån på bil og campingvogn. Og han har jo med handling vist at han er økonomisk ansvarlig og istand til å både ta lån og betale ned lån.

Nå bor han hjemme hos far og mor og han vil aldri senere i livet ha de samme økonomiske fordelene som han har nå. Da tenker jeg det er helt greit å unne seg en drøm.
Sist endret av random67489; 9. juni 2019 kl. 03:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.