View Single Post
Hei medfreaks!

Gjerne litt dumt å måtte spørre om dette, men jeg blir veldig ensidig når jeg får lyst på noe, og trenger andre synspunkter.

Sitter skikkelig å grubler på å realisere guttedrømmen min, som da altså er en 1966 Mustang. Eneste som stopper meg er økonomien/fremtidige planer.
Jeg er lærling (får 99% sikkert jobb), 20 år gammel, har utbetalt 24.000 i måneden, går opp om 3.5måned til 28.000 cirka.
Jeg har en bil, som jeg betaler 1300 i lån, og 1200 i forsikring pr. Måned. Hadde en veteranbil som kostet meg lite, som jeg solgte og kjøpte meg campingvogn, som jeg betaler 40 kroner i forsikring og 900 i lån på.
Utenom det har jeg mobil, 1000,- og bompenger på 500. Og diverse netflix etc på ca 500.
Jeg kikker på Mustang til rundt 200.000, og ønsker å kjøpe en for å ha livet ut, så jeg kan ta lang nedbetaling.

Jeg bor hjemme, og tenker å flytte ut om 1-2 år.
Siden jeg var 5 har jeg alltid tenkt å kjøpe mustang, og nå tenker jeg; jo tidligere jo bedre(?) Mtp lån osv.
Men tenker også at det gjerne blir knappere med økonomi når jeg får huslån og andre diverse utgifter.

Om dere husker mine tidligere tråder, har jeg slitt lenge med det psykiske, komme meg ut, venner osv. Tenker da at dette kan hjelpe en del.
Jeg har plass til å la den stå inne om vinteren.

Hva tenker dere eldre mennesker er lurt? Livserfaringer?