View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Ser for meg en dressjakke med to ovale skreddersydde hull med silkekanter dekket i diamanter og rubiner med lukt av safran. Altså har du pyntet deg med mye flid samtidig som du insisterer på å bryte en norm om hvor mye hud du viser. Tror det vil bli reagert på det også.


Her er hypotesen min at en av grunnene til at det er et normbrudd som det reageres på er fordi man insisterer på å vise deler av kroppen som ikke er vanlig i en bestemt setting og det derfor virker som en påtatt provokasjon uten noe annet formål enn å provosere. Litt som å ha skreddersydde hull i dressjakka på en galla, eller på en fredagspils med gutta for den sags skyld.
Vis hele sitatet...
Det er en litt søkt situasjon som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forholde meg til. Hvis du kledde deg sånn så har du åpenbart gjort deg veldig umak med å ikke følge normen. Det virker mer bevisst oppmerksomhetssøkende enn å bare bade toppløs eller sole seg diskret. Å bevisst riste på puppene rett foran noen er selvsagt helt annerledes.

Nå er jeg ikke noe motstander av å bade toppløs bare så det er sagt, men har ikke akkurat inntrykk av at det er så fryktelig frihetsberøvende å ha på ett ekstra plagg i en bestemt setting heller.
Vis hele sitatet...
Det synes ikke jeg personlig heller, jeg liker best å bade med toppen på. Det er ikke så relevant.

Har også vanskelig for å se at det er første skritt på vegen mot noe undertrykkende kalifat. Det blir en form for slippery slope argumentasjon som jeg ikke helt kjøper.
Vis hele sitatet...
Vel, det er et argument jeg ikke selger heller, så jeg bryr meg ikke om hvorvidt du kjøper det eller ikke.

Jeg er ikke akkurat noen rasende toppløsaktivist, jeg lurer oppriktig på kva det er som provoserer med ikke-seksuell kvinnekropp. Dette fordi jeg har opplevd mest negative reaksjoner når jeg bevisst ikke prøver å vekke den typen oppmerksomhet. Så lurer jeg altså på om det kan være noe av samme fenomen.
Sist endret av *pi; 6. juni 2019 kl. 14:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.