View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det ligger både implisitt og eksplisitt i mitt innlegg om du ser utenfor den setningen at jeg ikke kommenterer på selve friheten, men oppriktigheten bak det å ikke bry seg. Som også er poenget jeg har prøvd å få frem uten hell - det å gi faen er en ting. Det å få innskrenket friheten sin av private vaktselskaper er noe som fordrer at man står på sitt og tar det med håndhevende makt her i landet, fremfor innleid hjelp. Så man faktisk gjør noe med problemet, og ikke bare får et avisoppslag.
Vis hele sitatet...
Men hvis man ønsker å endre holdninger, er det ikke egentlig media et bra sted å ta opp problemet? Hvis målet bare er å få bade på den stranda så kan det gjøres på andre måter. Men av og til kan vel enkelthendelser tjene som eksempel på et videre problem som kan være nyttig å sette på dagsorden? Som sagt har jeg ikke sterke meninger om akkurat denne kvinnens motiver, men på generelt grunnlag ser jeg at det kan være et poeng med medieoppslag på slike saker.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Problemet mitt har vært og vil være at vi fremstiller dette som "dum jente ville bare bade toppløs" når hun åpenbart har gjort det med vilje, og vi er alle enige i at om kvinner vil bade toppløse, så la de nå for satan gjøre det. Primært rettet mitt innlegg seg mot at jeg ikke tror kvinner er nikkedukker, og vi trenger ikke å fremstille henne som en sart, dum sjel som ikke visste hva hun gjorde.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte synes du vi fremstiller henne som en dum og sart nikkedukke? Jeg kjenner meg i alle fall ikke igjen i det (det var jo mitt innlegg du svarte på i førtseposten din).

I avisartikkel synes jeg heller ikke det kommer frem at hun er dum eller sart. Tvert imot ser det ut til at hun velger å ignorere folk som kommenterer, selv om hun synes det er irriterende, og bader som hun vil. Så reagerer hun når hun blir nektet det. Hva tilsier at hun er dum eller uvitende om folks reaksjoner?
Sist endret av *pi; 5. juni 2019 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.