View Single Post
Sitat av magnet Vis innlegg
jeg vet fan ikke om det er nevnt, men har dere tenkt på hva andre kvinner tenker?
tenk om du som kar var med dama og det dukket opp noen saftige bryst?
Vis hele sitatet...
Jeg er dame. Hvis jeg skulle blitt sjalu hver gang et "saftig bryst" dukket opp i synsfeltet så hadde jeg hatt et problem. En trekantet lapp over speilegget gjør ikke den heeeelt store forskjellen.


Sitat av Xasma Vis innlegg
Vel, det er hele poenget mitt, om man lar seg affisere av andres kommentarer, gir man ikke faen. Hvilket er som sagt helt ok, og man er ikke nødvendigvis ute etter å provosere heller, men da ville jeg heller tatt det der og da. Sagt ifra, stått opp for det man mener og tror på.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg hadde en femmer for hver gang jeg burde ha stått opp og sagt fra... Det er ikke alltid det funker sånn i praksis.



Hvis pupper er naturlig å vise, så er "tits" og "pupper" helt uproblematisk også. Det er en enkel observasjon fra enkle mennesker, ingenting å bry seg om.
Vis hele sitatet...
Det synes jeg er en litt flåsete overforenkling.


Min kommentar om at man høster som man sår var ikke at "hun ber om det" eller lignende. Det er at man vet toget er på vei - hva gjør du med det?
Vis hele sitatet...
Jeg misforsto deg kanskje der. Uansett, man kan ikke alltid forventes å enten ta et oppgjør på stedet eller akseptere det.


Hva som er "anstendig" endrer seg med tiden, sånn er det.
Som bearass nevner, så er det ingen konstanter selv i en semi-globalisert verden, utover at vi alle vet hva normene er der vi oppholder oss, og at dersom man bryter de vil et eller annet skje. Her i landet, hvor du vil slippe unna med en bot i verste fall, er dette en av kampene jeg mener personen burde tatt. Om det så skulle blitt en innsamlingsaksjon for å dekke denne i etterkant hadde jeg pent bidratt selv, men jeg misliker sterkt halvveis-aktivisme og clickbait.
Vis hele sitatet...
Vi diskuterer ikke helt samme ting. Ja, kan godt hende hun her bare liker å provosere og er glad i oppmerksomhet, eller kanskje hun har en politisk agenda med å vise puppene. Kanskje hun burde sagt fra på en bedre måte med en gang og kanskje det ikke var så enkelt som det kan virke. Jeg er også møkk lei av kroppsfokus kamuflert som antikroppsfokus i media. Jeg vil bare lese nyheter uten å se ei ræv.

Du skriver at anstendighet forandrer seg. Hva er bruddet på anstendighet i dette tilfellet? Handler det om seksualitet her, eller er det en annen brutt forventning? Man kan kan fremheve kroppen og spille på ganske mye på seksualitet på ei strand, uten at noen bryr seg.
Å ligge diskret under en parasoll med bare pupper kan ikke sies å være mer seksuelt ladet, men vil likevel provosere. Hvorfor det? Jeg har etter hvert følelsen av at det er den ikke-seksualisert kvinnekroppen som provoserer mest. Det kan i alle fall forklare hvorfor amming er en rød klut for mange. Pupper skal enten skjules eller brukes for å forføre. De kan for faen ikke bare henge der som om det var en helt normal kroppsdel.
Sist endret av *pi; 5. juni 2019 kl. 20:11.