View Single Post
Ble interessert i temaet og har aldri tidligere forsøkt å sette meg særlig inn i det, egentlig tenkt at det er jo et gøyalt eksperiment og kanskje virker det for noen. Men etter at jeg leste denne tråden og så mer på hva folk sier som har forsøkt som har blitt kvitt leddplager, eksem, astma etc. så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å være mer åpen og lese meg opp på emnet.

Jeg skjønner at dette er nybråttsarbeid. Og at det blir en gjeng sammenflettede anekdoter fordi det ennå ikke er forsket på dette. Men deler av dette er jo kjent, ketose har vært forsket på til å fra i hundre år. Så jeg tenkte kanskje finner jeg troverdige kilder.

Etter en ukes tid med research kjenner jeg at hodet nesten smelter. Carnivore. Kanskje virker det. Kanskje ikke. Men for en gjeng med sirkelrunkere som promoterer dietten. Et emne som er så kontroversielt i de fleste fagpersoners øyne blir ikke mindre spekulativt og kontroversielt når det virker som det kun "misjoneres" av en stor runkering.

"Alle" har investert penger eller innsats som de håper skal bli til klingende mynt. Det er youtubere og bloggere som enten selger egne produkter "spesialtilpasset carnivore lifestyle", det er grottesalt, og aminosyrer, proteinpulver og kollagen og fett pulver. Hurtigdrinker og "bøker", som gjerne er pdf'er der ikke engang har forsøkt å legge innsats bak men kun ctrl+p fra et word dokument. Også er det alle konsulentene. Og alle bloggerne har vært på podcaster, som igjen besøker youtuberne og det linkes internt og krysslinkes til produkter, bøker, foredrag og seminarer. Og jeg har ikke engang orket å sjekke ut sosiale medier. Og etter at de har sagt noe spennende som man nesten får lyst til tro på, så kommer salgspitchen.

Det er nesten så jeg håper noen her får lyst til å teste ketose på rent kjøtt og fett i ren trass og at de velger å gjøre det uten støyen fra alle disse vendorene som egentlig forsøker å selge deg et produkt fremfor å være ærlig om hva som er bra og mindre bra. Et par hederlige unntak er det riktignok, few and far between dog. Så håper om noen starter på carnivore diett at de enten bruker denne tråden eller lager en egen tråd her.
Sist endret av random67489; 16. mai 2019 kl. 19:19.