View Single Post
Weeeeeee
fustercluck's Avatar
Trådstarter
741
Ser ut som et veldig bra oppsett Frufsa
Men litt dyrt. Tanken var å spare noen kroner på at pcen kan bråke det den vil når jeg gamer (hører ikke i krigens hete uansett), men holde kjeft ellers, og være musestille i dette stillemoduset med GPU skrudd av og underclock.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Skjermkort, 760DC2, kortet er det kaldeste av 760 kortene, grunnet div endringer på pcb, for å få det til å bli stille, monterer du på en Accelero xtreme 3 kjøler på. 760 burde være nokk til de fleste spill på høyeste innstilling med din oppløsning.
Vis hele sitatet...
Sitat av phish Vis innlegg
Kjører 2x GeForce Gtx 660 OC i SLI, og har flashet bios slik at de er "vifteløse" opp til 50 grader eller noe. Ellers er PSU en forholdsvis dyr Corsair AX760, men den er også vifteløs opptil 50% (?) Load, og jeg har aldri hørt den lage en lyd. Når jeg ikke gamer er den helt lydløs...
(...)
Er du sikker på at Linux kan "skru av" hele skjermkortet i software? Altså at det ikke trekker idle-strøm?
Vis hele sitatet...
Er ikke 100% sikker, skal undersøke nærmere før jeg kjøper. Er ikke et haste-prosjekt dette. Kan hende jeg må gå for ekstra kjøler. Bråker stock vifter mye når man ikke spiller? Å sette GPU-BIOS-innstillinger og få den vifteløs dynamisk ved lav load høres jo knall ut! Er dette noe som går an spesielt på GeForce? Synes Radeon R9 280 også ser ut som et bra alternativ.


Sitat av Frufsa Vis innlegg
Cpu er ganske grei, 4770k kjekt med i7 mtp redigering.
Vis hele sitatet...
Hvor mye har det å si (i5 vs i7)? Skal nok ikke gjøre veldig mye videoredigering, men har et "actionkamera" og det er håpløst og redigere på laptop med i3 og 4GB RAM.


Sitat av Frufsa Vis innlegg
NH-D15 kjøler, 1 vifte montert på den er i utganspunktet nokk, test først, om du trenger mer kjøling sett på den andre.
Vis hele sitatet...
Den ser ut som en sikker vinner


Sitat av Frufsa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av Frufsa Vis innlegg
ville byttet PSU fra Seasonic til Corsair AX 760, Seasonic OEM men billigere...og rikelig nok kraft
Vis hele sitatet...
Hvorfor så dyr PSU? Vil ikke denne som jeg fant til halvparten av prisen være bra nok?


Sitat av phish Vis innlegg
Det eneste jeg er skeptisk til i ditt forslag er å skru av viftene på CPU-kjøler ved lav load. Både for å ha litt airflow generelt og for å slippe å dimensjonere kjøleren der helt sykt opp ville jeg heller latt viftene snurre på veldig lav RPM på CPU. Jeg hører ikke min PC i det hele tatt selv om den står 2 meter unna med viftene mot meg...
Vis hele sitatet...
Absolutt mulig det blir vanskelig å ha det helt vifteløst. Men så for meg at det kunne gå om jeg underclocka max og kjørte kun 1 kjerne (går fint i linux), og skrudde av GPU (om det går).