Tråd: NRK-lisens.
View Single Post
Personlig har NRK liten nytteverdi for meg, så for min del kunne vi tatt en folkeavstemning på om det faktisk er nødvendig og ha en statkanal lengre. Med tanke på den teknologiske utviklingen i samfunnet i etterkant av oppstarten til NRK, så tror jeg ikke folk har den forkjærligheten til NRK som de hadde tidligere, hvor det rett og slett ikke var noen særlig alternativer.

Sitat av etse
Siden nesten alt NRK har tilgjengelig nå også finnes på internett, synes jeg det er helt greit at man kan belaste folk med denne avgiften om de har tilgang til internett ...
Vis hele sitatet...
En ting er å legge det under statsbudsjettet, men å kreve flere tusen kroner fra brorparten av befolkningen for en tjeneste de ikke bruker høres ikke veldig rettferdig ut?

Jeg tror det er på høy tid å få på plass en debatt rundt hvordan NRK skal finansieres, om i det hele tatt, i fremtiden. Det reelle behovet blir mindre og mindre, og prisene urettferdig høye iforhold til andre alternativer.

En endring må komme uansett, å basere en avgift på at man eier en TV i 2013 er usannsynlig tåpelig; nesten like tåpelig som å basere det på nettilkobling.