View Single Post
Sitat av pmprsrgr Vis innlegg
Hva tror du skjer med norske bedrifter om forbrukerne stadig opprettholder trenden med å handle varer fra utlandet?

Hvorfor skal noen bruke tid og krefter på å tilby varer som folk foretrekker å bestille fra nettet, kun for å spare noen kroner?

Du er bare litt furt fordi dette går utover deg og nettshoppingen din, men skal man se helheten, så vil det gagne oss alle.




Det er bra med litt konkurranse innad i Norge, jeg er helt enig. Men det er ikke du for, du vil heller sende pengene til utenlandske selskaper. Det gagner ingen andre enn at du kanskje sparer noen få kroner på ditt neste kjøp fra utenlandet.
Vis hele sitatet...

Nå vil dette påvirke min nettshopping svært lite, da jeg sjeldent handler lite på nettet. Men trenger vi disse "forretningene" i Norge som stort sett ikke gir oss noen grunn til å benytte de utover trussel om postens tollgebyr?

For nasjonens del gir det ingen fordeler at noen benytter deres arbeidskapasitet på å motta pakker fra Kina, endre prisen, og sender de videre. Forretninger med fagkunnskap, reservedelsutvalg også videre er en helt annen sak, men de er dessverre en utdøende ting for forbrukermarkedet.

Arbeidskapasitet kan benyttes til noe mer nyttig en drooshipping..