View Single Post
Trådstarter
51
Sitat av wat Vis innlegg
Noe nytt i denne saken?
Vis hele sitatet...
Hei igjen,

Vi sendte for en drøy uke siden brevet jeg skrev om i min forrige post. Dette brevet var saklig, lite emosjonelt og tydelig. Spesielt "hyggelig" var det kanskje ikke, men vi var langt fra frekke, injurierende eller lignende - bare veldig saklige.

Vi ga dem en ukes frist til å svare oss, og denne gikk ut nå på tirsdag. Vi sa også at uteblitt svar signaliserer at den eneste løsningen for oss er en rettslig en.

I ettertid ser vi at dette var litt dumt - på denne måten ga vi dem ingen måte for å utbedre problemet uten å miste ansikt. Slik vi gjorde det "spilte vi ballen" til dem, og det var deres initiativ en løsning berodde på - de ville altså måtte vedgå å ha tatt feil i en eller annen utstrekning. Som sagt var dette ikke optimalt, men alt i alt ikke noe større problem enn at jeg driter i det. Når alt kommer til alt er det jo de som har hunder som bjeffer hele jævla tiden.

Som dere kanskje alt har skjønt har noen form for svar fra dem uteblitt. Det betyr at vi setter i gang en rettslig prosess, sannsynligvis med forliksklage, når de røde dagene er over for denne gang. Det blir spennende, og jeg vil holde tråden oppdatert.

Som en artefakt kan det nevnes at det etter brevet har blitt rimelig tyst fra hundene. Dette er noe de andre naboene som også er plaget har sagt at er typisk - når de tidligere har ringt politiet, har politiet tatt kontakt med hundeeier og bedt dem "skjerpe seg", og da har det blitt bedre. En stund.

Takk for oppmerksomheten, god påske!