View Single Post
Noot har skjønt det. Vær så glatt som mulig. Først tar du han skikkelig i den proverbiale kraven, gjerne foran kone og barn, og gjør din innstendige appell. Hvis du bare er glatt nok, så må han høre på deg hver gang du gaslighter bastarden, også da foran kone/mann og barn, så slasken ikke har noe sted å gjemme seg. Svarer han med samestilen, så insisterer du som en kvene, og går ikke det, selv etter tre ærlige forsøk og vel så det, da er det rett og slett grønt lys for passiv-aggressivitet, altså. Gå i lyset, sier jeg bare. "Hmmmmm? Ååååå..! Du synes det er plagsomt! Akk, jahajavel.. Mmmmhm". Hvis alt annet feiler, må du gå i tenkeboksen og komme på et eller annet ultimatum, som tysk disco-pop og bräukeller-slagere midt på natta. "Ooops, jeg «glemte» det visst" - bruk alle unnskyldningene han bruker for ikke å dressere bikkjene sine. Ikke redd for fengsel, er du det? Be'n med på fisketur, kjør droget ut i skogen og si at han kan gå hjem igjen hvis ikke han sverger på bånd, å gjøre noe med problemet sitt. Beste, tror jeg, er å få en storvokst, eller en ilsk, på besøk, som vet hvordan man setter ting ordentlig på plass. Går det ikke, så går det ikke. Det er trist, men respekt for livet, det er nok dessverre den eneste loven, altså. Ta karen til retten, hvis det er det som må til. Gjør det tjue ganger, hvis det er det som må til, så gjør du livet lettere for nestemann. Var jeg deg, så hadde jeg kjefta på de bikkjene selv, hver gang jeg går forbi og hver gang det utarter seg, og kjefta på karen når han kommer ut, for at han er så grusomt lat, uten å skifte toneart en hz. De dyra veit ikke hva som er godt for dem.