View Single Post
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Er du villig til å flytte på deg? Kna være lettere å få jobb andre steder i landet hvis jobbmarkedet der du bor nå er trangt.

Inntektskrav er nesten ufravikelig, hvis du ikke satser påat ting blir verre i Chile og hun kan komme som flyktning, ref dagens situasjon.

Og selv om du når inntektskravet med ny jobb, så vil det faktisk ta 1-2 år før hun kan komme da du må ha hatt en viss inntekt over en periode.

Vet om noen som har flyttet til Sverige og fått partner dit da det er lettere, og etter en stund flytter tilbake til Norge, men det vet jeg for lite om.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er villig til å flytte på meg. Har vurdert andre steder i landet. forøvrig er jeg i Rogaland, og har hatt lite napp her siste tiden. Om det ikke blir bedre innen en liten stund, så går jeg utenfor fylket, om det så skulle være i dypeste kautokeino vidda. Eller flytte utenlands som andre har nevnt her tidligere, det skal jeg sjekke opp i.

Jeg forstår at inntektskravet er ufravikelig, mtp. vi skal jo greie å overleve også sammen, det går ikke ann å leve på rundt 10-12k i mnd fra nav på 3 personer. Derfor jeg leter på spreng etter jobb.
Ja, hun kan vel søke som flyktning om situasjonen blir verre, for det ser ikke ut som at den blir bedre med det første. Men det får nå tiden vise, håper den ikke forværrer seg mtp. min familie også som er der nede.

Jeg er klar over at det vil ta minst 12 mnd før jeg kan søke etter jeg har fått jobb, for kan ikke ha mottatt noe stønad i fra nav siste 12 mnd, og må ha minst rundt 265k før skatt på skattekortet mitt året før jeg søker og bevise jeg har rundt lik eller mer inntekt kommende året.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
nå kommer jeg til å få mye hat igjen som vanlig, spes fra 1 bruker her..

men fiks en som kan selge i bulk for deg og invester i en liten cannabis plantasje
altså et helt nettverk under den du selger til så du sitter igjen med lite av profitten du kunne ha hatt, men relativt safe og er det i småskala så er det ikke helt jævlige straffer, og i tillegg tar du penger fra de store organiserte kriminelle som gjør mer galt enn å bare dyrke litt weed i et skap el kjeller :P
Vis hele sitatet...
Tror kanskje du er på feil tråd kompis! Synd cannabisplantasjen og dealing ikke kan vises på skatten og er lovlig, ellers hadde det jo vært en mulighet hehe.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hva med å bare gifte dere på besøksvisum, og deretter søke om familie-gjenforening?

Men det viktigste er vel å få opp inntekten, det er tross alt du som skal forsørge henne til hun evnt kan jobbe selv.
Vis hele sitatet...
vi er allerede gift, så den er i boks. får ikke søkt om familiegjenforening før jeg har inntektskravet på 265k før skatt året før jeg søker og lignende eller mer fremover, samt ikke motatt stønad fra nav siste 12 mnd.

Det er selvfølgelig det viktigste, som nevnt til andre her, at vi kan ikke leve av 10-12k mnd etter skatt på 3 personer.. så jeg gjør mitt beste for å få en fast jobb.
Sist endret av Thundermilk; 6. november 2019 kl. 10:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.