View Single Post
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Insert name Vis innlegg
Du har rett i at gaupen vanligvis er ekstremt sky og ikke minst mest kveld/nattaktiv. Hytten min ligger i skogskanten med kun store (og små) gårder som nærmeste naboer i en veldig lite befolket kommune. Ca 13 mennesker pr kvadratkilometer.

Ingen av naboene jeg har snakket med som bor der fast har opplevd å komme så tett innpå, med jakt som eneste unntak.

Så jeg er veldig fornøyd med å ikke bare å ha opplevd dette, men rett utenfor min egen dør i fullt dagslys til og med
Vis hele sitatet...
Stilig, er nok ikke mange som har opplevd det samme, bare det å få sett en i skogen om man ligger på post kan være sjeldent nok.

Før bodde jeg et sted der markagrensa gikk over tomta, var ofte rådyr å se, så også på et tidspunkt rev, men ved én anledning når jeg sto ute å tok meg en røyk, hørte jeg det knaket fra skogen. Jeg myste mot mørket, men så ingenting, så knaket det igjen og når jeg snudde meg mot skogen så jeg en elg tre ut av mørket. Elgen så meg, men så ikke ut til å bry seg stort, så da løp jeg inn og hentet kamera. Var veldig mørkt, så ble ikke så bra resultat, ville ikke bruke blits i frykt for å skremme elgen. På det nærmeste sto jeg bare noen få meter unna, men kom til å tenke på at om elgen skulle bli skremt, så sto jeg mellom elgen og skogen, så valgte å heller stelle meg på verandaen å ta bilder derfra.