View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Den sittende regjering er vel i bunn og grunn som en inverted robin hood, ta fra de som lite eller ingenting har og gi så det monner til eliten. Rikingene eller de aller rikeste får så det monner, de sjukeste og svakeste som også gjerne tjener minst skal nå måtte betale en langt høyere egenandel på medisiner og behandling.
Vis hele sitatet...
Litt rar måte å skrive det på, da man ikke gir noe som helst til rikingene, men tar mindre fra dem. Du simpliserer det veldig all den tid man når et smertepunkt også for rikingene, de de tar formuen sin og stikker (eller er kreative skattemessig), så samfunnet taper enda mer.

Når det er sagt sier jeg ikke at vi nødvendigvis er der i dag, men det er viktig å tenke på at man ikke kan forvente at rikingene skal betale for alt her i verden.

Det jeg savner fra politikerne er at de snart begynner å kutte mer på utgiftssiden. Byråkratiet vårt er i dag alt for dyrt, og vi kan bare glemme en like sterk velferdsstat som i dag i fremtiden. Oljefondet er brukt opp på pensjoner, og oljeinntektene vil sannsynligvis reduseres.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Rødt får min stemme. Det er det hvertfall ingen tvil om. Fuck blå regjering bare for de rike spesielt når dems politikk går på direkte negativ bekostning av fattige og normale folk.
Vis hele sitatet...
Ja hvorfor ikke. Kommunisme har jo fungert veldig godt i de landene hvor det har vært prøvd.
Sist endret av legalize_it; 8. oktober 2020 kl. 23:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.