View Single Post
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Rul(l)er Vis innlegg
Det ser ut til å være vanskelig å presse norske mobilnettoperatører på data-pris ved å bruke utenlandske operatører, om man ikke har en tvilling-sim liggende i det aktuelle landet. :-)
Vis hele sitatet...
Mitt inntrykk er at det generelt er veldig vanskelig for en enkelt person å presse operatørene på pris i det hele tatt, da det neppe er kundeservice som setter prisene, og de som bestemmer prisen aldri er i direkte kontakt med kunder.

I motsetning til en mindre bedrift der man kan snakke med eieren og sammen komme frem til en avtale, tror jeg du vil slite med å få audiens hos sjefene til Telenor/Telia/Ice

Men slik er det selvsagt fordi de er sinnsykt store selskaper, og jeg tror ikke det er mange priser som settes uten grundig research.
Det brukes vanvittig mye penger på markedsundersøkelser og man sitter på veldig god informasjon både om sine egne kunder, og konkurrentenes, når det kommer til forbruk, betalingslyst osv.

Selvsagt kan man som oftest ta en telefon til kundeservice og snakke seg til litt bedre priser enn hva som annonseres med, men i bunn og grunn betaler du det de dresskledde sjefene vil For at noen skal tilby f.eks fri data i Norge må vi bli flinkere til å gi konstruktiv tilbakemelding og svare på undersøkelser osv. Men uansett tror jeg IKKE operatørene vil forhaste seg når det gjelder fri data.

Forøvrig anbefaler jeg både e24 og insidetelecom til de som er interessert i Telecom-nyheter
Sist endret av FatMan; 16. februar 2018 kl. 11:18.