View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kjøpte to flasker på grensa; en til omtrent 350,- og en større og kraftigere til over 1500,-. Husker ikke merkenavn eller dosering, men det var mer effekt i den lille, billige enn den store. Disse preparatene produseres av industrihamp og har samme kvalitetskrav som annen helsekost (mao. ingen), så jeg har lagt hele CBD-hypen på hylla til man får ordentlige apotekvarer produsert av BUDS på blå resept.

Når det kommer til effekt merket jeg en svak beroligende virkning av halve den lille, kraftige flaska, men det virka som toleransen bygde seg ekstremt fort; dagen etter ga samme dose ingen merkbar effekt. I vitenskapelige forsøk (uten at jeg har lenken her) har de brukt doser fra 3-900 mg CBD for å oppnå signifikant effekt ift. sosial angst. Hvis dét er bruksområdet er det relativt enkelt å regne seg frem til hvor ekstremt overpriset dette "medikamentet" er pdd. Med prisene og den ustabile kvaliteten betyr det at man i verste fall får en middels (ordentlig, ikke mikro-)dose til rundt femhundrelappen. Cannabisprodukter med THC-innhold under 1% kan nå skrives ut av fastlege, og uten å ha noen erfaring med disse (som er enda dyrere, selvfølgelig) ville jeg absolutt gått den veien om man har mer seriøse problemer. Helsekost kan fint produseres i en garasje av randoms som garantert ikke har utstyr til å sjekke det ferdige produktet for skadelig innhold (tungmetaller osv.).