View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Morsomme historier - Vet ikke helt hvor morsom denne historien er men det er i hvertfall en "dop" historie:

Jeg og 2 kamerater samt min samboer var på roadtrip gjenom norge - danmark - tyskland for så å nå ett av målene - Amsterdam - for så å ha vært der noen dager, opp igjen til København..

Vi hadde vært 5 dager i amsterdam, vært på sensation black edition og generelt bare tuslet rundt om i amsterdam.
Den femte dagen kjørte vi oppover igjen mot Danmark. Det var den første sommern i Christiana uten ut salgs bodene i pusher street, så jeg fant ut at jeg måtte hamstre med meg både weed og hasj slik at vi hadde skikkelig "godis" til vi kom til danmark. I københavn skulle vi bo hos broren til sjåføren av bilen vi kjørte i.

Vi krysset først grensen mellom Tyskland og Danmark der jeg tok all hasj'en og presset den sammen til en stor klump (7 forskjellige GODE typer) ca. 10-12 g. Også hadde jeg 3 forskjellige weed typer, derav en av de var Snow white 5 g, som er en av mine favoritter.
Jeg var satt klar for å spise alt sammen om vi ble stoppet på grensen(selv om det er lite sannsynlig), men jeg gav klar beskjed om at sjåføren ikke måtte åpne noen dører før jeg hadde gumlet innpå alt.
Men vi ble ikke stoppet så jeg puttet alt jeg hadde ned i en papirpose og alt var bare gull og grønne skoger.... Trodde vi!

Vi kom oss inn i københavn, klokken var ca. 03:00 om natten og vi var slitne etter en lang kjøretur og det var vanskeligt å finne frem i mørket. I midten bak - mellom baksetene hadde vi et mini kjøleskap som hadde vært med på diverse road tripper tidligere. Vi festet klistremerker for alle stedene vi haddevært, og ettersom kjøleskapet hadde vært i danmark 3 ganger tidligere hadde det natrulig nok mange - Christiana klistremerker - ..

Vi fant ikke frem til broren hans, noe som resulterte i at vi måtte kjøre 2 ganger rundt kvartalet for så tredje gang å finne frem.
Jeg la merke til at vi kjørte forbi en snutebil 2 av gangene vi passerte, og i det sjåføren sier - DER ER DET - kom det pluttselig blålys bakfra og en skrikende sirene. Det var da 100 meter før vi skulle svinge av til der broren bodde.

Vi stoppet bilen, og politet kom bort for å preike. De lurte på hva gjorde på så seint på natten, der vi forklarte at vi skulle besøke broren og bo der noen dager mens vi var på ferie..
Politet spurte følgende om vi hadde vært i Christiania, der vi svarte kontant nei. Politiet forklarte at grunnen til at de hadde stoppet oss var at de hadde sett kjøleskapet med Christiana stickers.. Der pluttselig han kameraten min som satt i framsete klarte å lire av seg :

Vi har ikke vært i Christiana, vi kommer rett fra Amster vi!!! (STUUUUUPID ASS)

Både jeg, sjåføren og min samboer så oppgitt på hverandre og var rådløse.
Politet spurte da selfølgelig om vi hadde hasj på oss, der jeg fant ut at det kanskje var lurest å være ærlig, og gi de litt av det vi hadde.. Jeg sa vi hadde ca. 3 gram og tenkte da på å gi dem - standard hasjen som vi tok med oss fra norge, somvi aldri klarte å røyke opp før vi kom til amsterdam for så å ikke trenge den mer.

Problemet var at verken jeg eller min samboer fant legitimasjonen som de hadde spurt om, noe som gjorde at jeg stresset ganske bra på nedi bagen min, mens en av politi betjentene sto å lyste med lommelykt inn vinduet på bilen..

I desperasjon fant jeg frem papirposen og gav den til dem - samtidig gjorde sjåføren akkuratt det samme, problemet var at han ikke fant den norske standaren så han måtte gi fra seg sine godsaker.

Politet så nedi papirposen og lurte på om vi i det heletatt hadde ett begrep om hva 3 gram var for noe. Han sto da med ca. 20-25 gram med hasj og weed i hånden.
Ettersom han snakket dansk ble det små misforståelser hele tiden, men vi fikk tilbud om å ta i mot en bot, eller være med på stasjonen eller å kaste det vi hadde nedi en kòm.(renne stein, rist til vann).
Vi fant ut at det beste var vel å kaste det nedi rennesteinen og bli ferdi med hele saken. Jeg stillte meg med hendene langt ut fra kroppen og forventet meg vanlig norsk politi prosidyre. ( HENDENE UT AV LOMMEN, SE PÅ MEG, STÅ STILLE, IKKE SI NOE ) men neida, politet bare lo av meg og ba meg ta ned hendene med en gang..

Jeg var første mann bort til risten for å kaste det ned. Vi hørte at det rant vann i dem og det var rister hver femte meter bortover hele gaten..
Så kom sjåføren, han kastet også alt sitt nedi og vi ble beordret bort i bilen igjen...

Politet spurte så om sjåføren hadde drukket den dagen, noe sjåføren bekreftet "Jada det har jeg tenkt til" (misforståelse igjen)
Politet lo godt og begynte å prate seg i mellom. Da han kom bort til bilen igjen så sier politet : Hører du selv hva du sier? Jeg spør om du har drukket og du sier JA? Det endte heldigvis bra og vi fikk kjøre videre..

Da vi endelig kom oss til broen hans, så satt de der uten noe å røyke på. Det eneste vi kunne tilby var den norske standard dritten, så det endte med at vi alle løp bort i risten for å se om det frem deles lå der..
Til vår store forbauselse lå det faktisk fremdeles der. Jeg hadde alt mitt i klipsposer oppi en papir pose og vi kunne se at det lå der..
Men vi hadde ikke sjanse til å få det opp igjen, det tok ikke mer enn 3 minutter så var politet der igjen så vi måtte bare gå..

Seint om morgenen, ca. 07:00 hadde de fleste sovnet, utenom meg.. Jeg klarte ikke å slutte å tenke på at "godisen" samt weeden min (SNOW WHITE nam) lå i risten der borte.
Jeg var så irritert at jeg ikke engang GADD å røyke standaren.. Alle hadde gitt opp håpet med å få det tilbake, utenom meg..

Jeg fant en bambus stang på ca. 1 1/2 meter. Tok ducktape og surret rundt slik at det ble en slags kule med "dobbel sidig" tape..
Jeg fikk med meg sjåføren bort, det var da blitt lyst ute og folk flest var på vei til arbeid.

Jeg la meg på bakken og presset bambus stangen nedi risten. På første forsøk fikk jeg opp all hasjen som var "skvist" sammen til en ball som lå i en klips. Sjåføren hjalp meg å få opp klipsen og løp bort til et gjerde for å gjemme den.
Jeg klarte også å få opp èn av weed posene og sjåføren løp og gjemte dem.
Snow White'en lå igjen - og jeg SKULLE ha den opp..
Jeg fisket nedi risten, frem og tilbake, hadde den nesten også slapp den, fikk festet den på igjen og tilslutt DER hadde jeg den.. Sjåføren kom bort og fikk presset fingrene sine i mellom risten og fikk tak i posen..
Jeg HOPPET av begeistring, der jeg helt glemte "sykkel og knallert" veiene i danmark. Jeg holdt på å bli kjørt ned av en alkis på knallert(moped), men jeg var helt i ekstase.

Det hele endte med at vi to løp bort til broren på 7'ende gir og hoppet på vannpipen og røykte som om vi ikke hadde røykt på 100 år..