View Single Post
Sitat av Cobraultra Vis innlegg
Forstår jeg forstår! Men derfor jeg skal ha dropshipping.. Går det til hel*ette så sitter jeg jo ikke igjen med masse esker og crap Kun et domene men det gjør ingen ting
Vis hele sitatet...
Det er her du tar veldig feil, og det er derfor de fleste er "negative" , nettopp for å hjelpe deg slik at du ikke svir av penga dine på noe du ikke vet hva innebærer. Du vil slippe å sitte igjen med esker ja, men du vil sitte igjen med en mye tommere lommebok og frustrasjon på at du brukte masse tid på dette til ingen nytte.

En eller annen har laget en artikkel om droppshipping som "lett tjente penger" , det er feil (som det ble nevnt tidligere i tråden). Selv om du slipper å sitte med varelager kreves masse annet. Du gir utrykk for at du vil ha alt gratis, vel, hadde det vært så enkelt , at alle kan tjene lett-tjente penger på dropshipping helt gratis , så hadde alle gjort det. Allerede der bør det ringe en bjelle. Skal du få folk til å handle hos deg (i mylderet av konkurrenter) så MÅ du bruke store summer på markedsføring. Hvis ikke har du ikke sjans på å konkurrere med de etablerte aktørene som har hundrevis av tusen i markedsbudsjett. Du må isåfall finne deg et genialt produkt ingen andre har, noe som også er svært usannsynlig da alle de andre sikkert tenker det samme. Uansett hvor gratis du ønsker å få dette, så koster det penger. Tid og penger, og du vil angre i ettertid da du nok blir å tape det du har investert i dette som du heller kunne brukt på noe annet eller satt dem i banken. I tillegg er bakdelene med dropshipping lange leveringstider logistikken vedr. toll/mva. Som det be nevnt tidligere, du er ikke den første som har tenkt denne tanken. Det beste tipset i tråden var nok det med ungdomsbedrift. Sjekk heller ut mulighetene her.

Jeg har 3,5 år høyere utdannelse, og en del erfaring både fra salg og markedsføring og div prosjekter, og fant for et par år siden at jeg skulle begynne med dropshipping med klær. Fant en side som leverte ferdige løsninger med alle produkter ol. http://www.devilwear.co.uk/store/bec...tner-c-30.html Alt jeg trengte å gjøre var å markedsføre siden, og koordinere med shipping/toll/leveranse. Var skikkelig gira en periode (akkurat som du er nå) , men jeg fant fort ut at dette ikke var verdt å satse på. Ville kostet altfor mye tid å penger ift koordiering av frakt og fortolling, marginene ville blitt altfor små og konkurransen med norske lignende butikker ville blitt altfor stor. Da har jeg ikke tatt hensyn til kostand ift markedsføring engang (gjerne googe adwords, og det koster, tro meg).
Sist endret av mainmike; 11. januar 2014 kl. 16:04.