View Single Post
Sitat av Who? Vis innlegg


Når jeg tok dette opp med min fastlege så hadde jeg med meg en hel bunke av artikler som omhandlet studier som støttet min påstand om at Lyrica har vist seg effektivt i behandlingen av benzo-abstinens. Men min lege ville ikke engang se på et eneste av de.

Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ville han ikke det. Ikke bare er noen studier du har valgt å ta med fordi de støtter ditt synspunkt åpenbart cherry-picked, det tar også svært lang tid å lese gjennom forskjellige forskningsartikler for å faktisk få innsikt i hva studien har vist, hvor valid funnene er og hvilken forskningsmetode som har blitt brukt og mulige svakheter med denne. Selv bruker jeg i hvertfall over en halvtime per artikkel om jeg skal gjøre dette grundig, legen din har åpenbart ikke tid til å bruke flerfoldige timer midt på dagen for å gjøre dette.

Forøvrig viser forskningen per dags dato at det hjelper noe på abstinenssymptomene en får når en slutter på benzodiazepiner, men det er også dokumentert at lyrica er noe en blir avhengig av og risikoen for misbruk av individer som tidligere har missbrukt andre rusmidler er stor.