View Single Post
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Først og fremst skjønner jeg ikke hvorfor disse spørsmålene skal korreleres til rusbruk, som om dette skulle gi svar på hvorfor folk ruser seg. Det er mange underliggende grunner til at folk ruser seg, og det beviser jo nettopp alle de ulike svarene i denne tråden. Rus er ikke et problem, med mindre du gjør det til et problem, og jeg vil frastå meg fra at det spesifikt skal linkes opp mot å ikke ha det bra i livet eller at man er deprimerte. Mennesker som ruser seg nå og da, innimellom er ikke mennesker som har rusproblemer, og sannsynligvis ikke avhengige av medikamentene i seg selv, de bare like å ha det gøy en gang i blant å se verden fra ett litt annet perspektiv. Det er noe annet med de som virkelig ikke kan leve uten rus, de som lar rusen ta kontroll over livet sitt, og glemmer seg selv i prosessen.

Er dere deprimerte?
Bikker mot Cyclothymia. Altså depresjoner i perioder.
Mulig dette har noe med min kjemiske balanse i hjernen å gjøre, men vil si at rusmidler har hjulpet meg mer i retning et positivt å lykkeligere liv enn å forverre min tilstand.

Fornøyd med livet?
Jeg aksepterer livet slik det er og er takknemlig for min tilstedeværelse på denne planeten, og jobber mot at jeg kan få utrettet alt jeg ønsker før jeg dør.

Hvorfor ruse seg?
For å få ny innsikt om deg selv og verden rundt deg, reise på en spennende reise, ha en utavdæsjæl opplevelse og ha det gøy!

PS.
Når jeg er i mine "depressive" perioder, avstår jeg fra rusmidler. Jeg går på "rehab", mediterer og finner veien til lykke uten disse "snarveiene" som kun vil utsette problemene, grave de ned og gjøre ting verre på lang sikt. Jeg ønsker kun å ruse meg når jeg allerede har det bra med meg selv.
Sist endret av kn^tte; 13. juli 2018 kl. 14:49.