View Single Post
Jeg har aldri sagt at kun personer med psykopatiske trekk overgriper barn. Men viss de har grove psykopatiske trekk og overgriper barn i tilegg så er det store sansynligheter for at de vil gjøre slikt igjen uten anger på offeret. Å de fleste som har psykopatiske trekk har gjerne familie og jobb og har et greit liv. Uten å drepe og voldta. Å jeg har aldri sagt at alle som er psykisk syk begår alvorlige kriminelle handlinger. Jeg snakker kun om de værste av de værste. Å det er gjerne en kombinasjon av flere ting som gjør at de begår slike handlinger.

Å jeg har aldri sagt at folk som er psykisk syk skal på øyen. Det er gjerningen som får de til å havne på øyen og at det er veldig lite sansynlig at de vil bli bedre med behandling.

Å de fleste som gjør slike alvorlige forbrytelser slipper ut av fengsel en eller annen gang og vil gjerne begå nye grove forbrytelser.

Jeg ser ikke på det som noe løsning å kaste folk i fengsel resten av livet. Da kan man heller henrette de. Men jeg liker ikke tanken på å henrette andre mennesker. For mange av de som begår alvorlige kriminelle handlinger har hatt et jævli liv som gjør at de blir slik. Ikke alle men mange. Tar du de værste seriemorderne i USA så har mange av de hatt en forferdelig barndom. Som igjen gjør at de utvikler personlighetsforstyrrelser. Det er hjernen sin "overlevelses mekanisme" samt genetikk som spiller inn.

Slik som han som ble dømt for monika drapet har dyssosial personlighetsfortyrrelse av trolig alvorlig karakter Monika var bare 8 år når hun ble drept av en person med alvorlige psykopatiske trekk


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/m...et/a/23748316/
Sist endret av merk; 20. september 2016 kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.