View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg skjønner ingenting.

Er dette samme dame?

"Et eksempel er tvangsinnleggelsen av en ung kvinne og hennes protest mot denne med krav om bistand fra menneskerettsorganisasjonen FAMPO. Kvinnen avviste tilbud om å klage til kontrollkommisjonen. I pasientjournalen til kvinnen kan man lese følgende: «Etter at hun fikk forklaring på at hun kunne klage til kontrollkommisjonen, nekter hun for at hun vil gjøre dette fordi hun ikke stoler på det offentlige, men vil få adressen til en privat organisasjon som kan forsvare hennes interesser». "

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/05/05/534401.html
Vis hele sitatet...
Nei, det er ingen grunn til å anta at det er samme person. Men det er all grunn til å tru at kontrollkommisjonen har rett i at:
Denne kommisjonsoppnevnte advokaten rettet et sterkt angrep – mot FAMPO. Advokaten skrev følgende: «Hun har etter vår samtale på ny konferert med organisasjonen FAMPO, og skal der ha fått beskjed om at hun ikke skal la seg bistå av advokater som er oppnevnt av de ’som arbeider for systemet’». Advokaten la til: «For egen regning og med min erfaring fra ulike former for arbeid med mennesker med psykiske lidelser, har jeg fått det bestemt inntrykk at klienten er viljeløst manipulert og feilinformert fra nevnte organisasjon».
Vis hele sitatet...
Det hadde vore interessant å lese kva Hiåsen skreiv i klageskrivet sitt, for alt anna han skriv er på ville vegar. Vill gjetting tilseier at det kan vere denne saka, men det vert gjetning. Det viser iallefall argumentasjonen FAMPO nyttar...

Kort sagt kan det tenkast at dei har eit reelt poeng, men det drukner i svada, og ingen tar dei seriøst fordi dei er langt på bærtur.