View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Er de virkelig det? Du kan ikke på ramme alvor mene at veldedige organisasjoner som gir mat dersom de konverterer til deres religion, preker at prevensjonsmidler er djevelens verk og.. Leger uten grenser stiller likt? De krever ingenting, og hjelper på humanitært grunnlag, å sidestille dette med dødshjemmene til f.eks sjarlatanen fra Calcutta (bedre kjent som Teresa) grenser til det useriøse. Å si at man hjelper betyr ikke at de gjør det.
Vis hele sitatet...
Det var et symbol for argumentet mitt. Forøvrig tenkte jeg på to av verdens beste organisasjoner

Sitat av Xasma Vis innlegg
Kilder takk..
Vis hele sitatet...
Boka "100 Years of Nobel Prizes"

Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg har nettopp listet en rekke konkrete tilfeller hvor det ikke stemmer, både i praksis og i prinsipp. Å bare gjenta påstanden din på tross av dette er mildt sagt lite verdifullt.
Vis hele sitatet...
"Science without religion is lame, religion without science is blind" - Albert Einstein.

Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg har ikke påstått noe slik. Forhold deg først og fremst til hva jeg påstår, ikke hva du synes det virker som jeg tror.
Vis hele sitatet...
Som om jeg skulle sakt det selv

Sitat av Provo Vis innlegg
Du har ikke kommentert poenget du blir konfrontert med. Toget som går til din versjon av "sunn religiøs tro" fortsetter til IS og Heaven's Gate, og det har ingen bremser. Jada, noen hopper av i fart ved det du anser som "sunn religiøs tro", og ikke ved det IS anser som "sunn religiøs tro", men det gjør ikke toget til et problemfritt transportmiddel. Tvert imot.
Vis hele sitatet...
Impliserer du at det å drepe mennesker er sunt?
Sist endret av Tordentron; 9. april 2017 kl. 13:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.