View Single Post
Sitat av Jonta Vis innlegg
Da får du forklare dette:Og hvordan vet du at troen din er sunn?
Hvorfor skriver du dette? Hva er det arv og miljø ikke forklarer? Det ser like intetsigende ut som å si "grunnen er forskjeller".

1: Bruker du "Gud" som synonym for "intuisjon"?
2a: Om ja: Hvorfor bruke det mye videre, ladde og belastede begrepet "Gud", og hvorfor skrive at du har religiøs tro og at en guddom jobber inni deg?
2b: Om nei: Hvorfor skriver du "Intuisjon på godt norsk"?
Vis hele sitatet...
Vi er mennesker og langt fra så forskjellige, som du prøver å få det til å framstå. Det var poenget med å skrive "på godt norsk".

Omformulere det du hinter til, så ser du kanskje hvor teit det blir:
"Hvorfor tenker ikke du som meg?"
- Studier viser at arv og miljø påvirker om du tror på Gud eller ikke.

Jeg velger å tro at min religiøse livsstil er sunn begrunnet i følelser og fakta. Jeg spiser masse grønt, framfor mcDonalds.

Studier viser at religiøse trolig er dummere og at ateister trolig er psykopater. Studier viser også at religiøse lever lengre. Hva er sunnest for deg og andre, Jonta?



Jeg har en sunn religiøs tro. Har aldri påstått jeg /vet/
Vis hele sitatet...
Til det skriver Jonta "Da får du forklare dette?" og legger ved et sitat:

Gud jobber inni meg
Vis hele sitatet...

Dette er det jeg opprinnelig sa og mener (def.: tenke, tro, synes). Som solarfield fikk en forklaring på og som Jonta dro ut av kontekst.
Personlig mener jeg Gud jobber innenfra og ut. Utenom det stoler jeg på Gud og gir blaffen. Noe annet svar ville vært synsing.
Vis hele sitatet...
Så nei, Jonta. Jeg har ikke påstått å vite. For meg virker det ikke som Jonta er særlig interessert å ta innover seg det som blir sakt. Det er:
Verdiløs måte å komme fram til kunnskap på (Jonta)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Tordentron; 9. april 2017 kl. 09:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.