View Single Post
Revbatim: Interresant ja. Det høres ut som du hadde samme effekt som meg og kompis fikk. Morsomt dette med komfortabelhet i sosiale sammenhenger. Det føltes rett og slett som om man fanget opp stemningsleie til medmennesker mye lettere. Dermed ble det lett "god kjemi" med andre. En periode satt vi på en fortausrestaurant på torget i byen og så på mennesker. Vi snakket litt om dem som gikk forbi. (Type: Se på henne - hun er typisk musikkstudent - nå skal hun hjem å treffe kjæresten - hun føler seg glad og lystig etc).

Det var påfallende at dem vi konsentrerte oss om - ofte snudde seg mot oss, og ble tydelig oppmerksomme på oss som satt på fortausrestauranten. Der og da endte vi opp med typisk "trippe forklaring" på dette (selv om vi som sagt ikke følte oss nevneverdig på tripp) - at siden vi var så "tuna inn" på stemningsleie til menneskene som gikk forbi - ble dette fanget opp av dem som vi "tuna inn" på. Og at dem oppfattet dette - selv på de 10-20 meterene mellom oss og fortauskafeen dem spaserte forbi.

Sitat av Solaced Vis innlegg
Har aldri merket det du skriver om cannabis tre dager etter LSD. Er glad for at jeg er sånn også. Tanken på flashback og HPPD er skremmende. Har lest ett sted om at LSD kan lagre seg i fettvevet og bli "aktivert" når man røyker cannabis. Kanskje det er en sammenheng mellom lagring av LSD i fettvevet og flashback?
Vis hele sitatet...
Ja si det. Jeg er igrunnen ingen LSD-mann. Og foretrekker psyekdelika som sopp og meskalin. Det er et par år siden jeg hadde en ordentlig LSD-tripp. Jeg husker dog at å røyke cannabis i dagene etter en LSD-tripp gjorde cannabis-rusen mere "LSD-aktig". Dette er noe jeg mener regnes som "vanlig", mange jeg har snakket med sier ihvertfall det samme.

Om det er fordi LSD lagres i fettvev eller ikke vet jeg ikke noe om. At en tripp trenger noe tid på å fordøyes av underbevistheten er jeg derimot rimelig overbevist om.

Stanislav Grof - hevder at flashbacks ofte manifesterer seg hos dem (pasienter som han gav LSD) som har hatt en tripp som ikke har løst seg opp på tilfredsstillende måte. Har man en tripp som løses opp tilfredsstillende og integreres tilfredsstillende - så vil man ikke få flashbacks. Å f.eks ta valium under tripp fordi man blir litt stressa vil ifølge dr Grof "fryse" trippen - uten tilfredsstillende "resolution" - og øke sannsynligheten for flashbacks.

Personlig har jeg ikke opplevd "flashbacks" i andre sammenhenger enn etter inntak av cannabis i dagene etter inntak av LSD. Jeg er usikker på om dette i det hele tatt kan regnes som flashbacks. Man er jo påvirket av et stoff med psykedeliske egenskaper (cannabis).

Det skal sies at jeg vanligvis ikke røyker cannabis - og at jeg nok derfor er mere sensitiv enn den gjengse "stoner". Men ellers er det som sagt en vanlig tilbakemelding at cannabis rusen har hint av LSD i seg i dager etter en LSD-tripp. Jeg ble derimot overrasket over at en mikrodosering skulle kunne gi et slikt "flashback" - selv om jeg ble usannsynlig stein av dette bong-trekket (da det var månedsvis siden sist jeg hadde røyket cannabis - og at jeg kjørte på med mega-hit uten å tenke ferdig).

Kult om andre vil dele sine opplevelser med mikrodosering
Sist endret av Bearass; 4. november 2013 kl. 14:24.