View Single Post
Sitat av MrBlueIsBad Vis innlegg
Han burde fått 1 år i mine øyne. Du setter deg faen ikke i bilen og kjører en lite unge som har hele livet forran seg med thc i blodet. Da fortjener du ikke omsorgsrett over barnet.


Det har ingenting å si hva du klarte og ikke klarte, det er gjort _mye_ forskning på dette og reaksjons evnen din er betydelig svekket uansett hvor innrøykt du er. Du er også en betydelig fare i trafikken begrunnet av den psykiske tilstanden du er under rus. Du har helt klart ingenting i trafikken og gjøre og dersom du trenger hasj som beroliggende middel for å ta mc lappen så har du ingenting på veien å gjøre. Slutt og ver så forbanna kynisk og tenk på andre medmennesker som du setter i fare. Stapp i deg hva en dritt du vil, og lev livet hvoran du vil, men ikke la det gå utover andre medmennesker slik som du risikerer det gjør når du kjører i ruspåvirket tilstand. Det at du innbiller deg at du blir mer konsentrert av rusmidler kan stemme i visse tilfeller, men totalt sett så er det flere negative en positive med rus og bilkjøring uansett hva du sliter med. Å kjøre bil er ikke en menneskelig rett, så dersom du sliter såpass at du må ruse deg for å ta mc lappen så burde du gjøre samfunnet en stor tjeneste og holde deg unna veien.

Ang Erna så fikk hun den boten alle mennesker får i norge for brudd på dette med samme inntekt. Politiet etterforsket hun for en grunn, og det var for å vise samfunnet at loven er lik for alle, da går dem faen meg ikke ut og gir mindre straff. Erna fikk den strengeste straffen som er for første gangs lovbrudd på det forholdet.
Vis hele sitatet...
Du kommer med ganske konkrete påstander uten en så mye som en liten kilde, bortsett fra din subjektive mening. Da blir det fort basert på føleri heller enn fakta.

"Det har ingenting å si hva du klarte og ikke klarte, det er gjort _mye_ forskning på dette og reaksjons evnen din er betydelig svekket uansett hvor innrøykt du er."

Vis meg gjerne denne forskningen er du snill. Og les svaret til han under om folkeopplysningen. For jeg har også lest at for en som er innrøkt vil det å kjøre "påvirket" sammenlignes med mørkekjøring. Tar selvkritikk for at jeg ikke finner kilden, og vil ikke påstå at folkeopplysningen er en "godkjent" kilde, men det slår din personlige mening om emnet i alle fall.

At du mener noen som kjørte 36t etter inntak burde få 1 år i fengsel sier meg at dette kommer til å gå inn ene øret og ut det andre for deg.

Støtter alldeles ikke ruskjøring, så det er sagt. Men å sitte på sin høye hest og uttale seg om ting man ikke har peiling på, og i tillegg si at det er _mye_ forskning på dette uten så mye som en eneste kildehenvisning, dét provoserer meg grenseløst!

Håper noen burer deg inne en dag for at du drakk en lørdag, for så å bli stoppet i kontroll tirsdag med promille. Da hadde du stått på barrikadene ser jeg for meg..

God bedring
Sist endret av Heimdall-; 14. april 2021 kl. 15:35.