Tråd: Bli rik?
View Single Post
Sitat av matwoo Vis innlegg
Tenkt på det og!

En som har mye penger blir en egoist (mer vil ha mer) så jeg tenker jeg gjør det motsatte ( dele ) ikke for mye men nok til å fjerne litt fattigdom.

å utrydde fattigdom hadde vert en stor fremgang i dagens samfunn!
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, man trenger ikke å bli noe som helst annet enn rik av å bli rik.
Godt mulig din personlighet er basert på størrelsen på lommeboka altså, men tror det er det man kaller falsk personlighet.

Å utrydde fattigdom er som å prøve å vinne krigen mot narkotika, det er nytteløst, men ja... Om alle hadde tjent det samme, alt hadde kosta det samme osv over hele verden så ville sikkert folk ha vært kjempe happy.

Sitat av robhol Vis innlegg
Det er jo for så vidt lett for ham å si.
Vis hele sitatet...
Han tar nok feil på rich delen... Det er mer famous delen han har rett på tror jeg.
Er du stor kjendis får du oppmerksomhet 24/7, alt du gjør ute av huset ditt blir tatt bilder av, filmet, laget nyheter av og mer til. Alle kommer bort til deg og spør om autografer, bilder osv.
Sikkert kult de første 2-3 dagene, men det blir ekstremt fort kjipt å ikke ha noe form for "privatliv" utenfor sitt eget hjem.

Er du derimot "bare" rik, så har du faktisk muligheten til å gjøre så og si hva du vil, flere steder i verden, noen steder også uten konsekvenser.
Nord Korea er feks ett fint sted å starte om du spiller kortene riktig.
Du kan også kjøpe deg akkurat det du har lyst på til enhver tid, du kan betale folk for å gjøre ting så du slipper det selv.
Alt kan kjøpes for penger så lenge man har nok av det, utenom tidsreiser tilbake i tid.. Tror ikke det er mulig enda