View Single Post
Sitat av brennesle Vis innlegg
Du sier beklager alt for mye, og legger deg alt for mye flat for en dame med klassisk bitch attitude, og gir hun spillerom til å fortsette.

"Hun: Du, liker du å snoke i privatlivet til andre?
Hun: Hvorfor spurte du om jeg fremdeles er gift med henne?"

Allerede her skulle du ha "snappa", og ikke lagt deg flat. Du sier jo seriøst beklager når noen er frekk til deg uten grunn. Hva faen mann? Du skulle virkelig ha satt hun på plass der. Noe som; "Hvorfor skulle jeg IKKE spørre om du fremdeles er gift med henne? Er du redd for at jeg skal bøffe dama di eller? Føler du deg trua?" også sier hun noe bla bla bla, og da svarer du noe som "Jeg har lov til å spørre deg om ting som skjer i livet, men hvis du ikke er intressert i å føre en normal samtale om livets gang, men er heller interessert i å oppføre deg som en bitch så er det helt greit. Snakkes." Hun fucker jo med deg hele veien her, bare å gro et par med baller, gutt!

Men det kan også hende at hun synes det var kleint at du gikk opp til hun, og at du egentlig burde tatt det som et hint om at hun ikke var keen på snakk. Hun har åpenbart vært en bitch her, men jeg utelukker faktisk heller ikke det at du er litt sosialt utfordret og ikke tok hintene på at hun synes situasjonen var weird
Vis hele sitatet...
Dette er et elendig råd.
Jeg er helt enig i at man ikke skal være en pushover, men å fyre opp en barnslig konfrontasjon har ingenting for seg. Si du setter vedkommende på plass og "vinner" - hva faen vant du? Svaret er selvsagt ingenting. Hun hadde ingenting han trengte. Det eneste han ønsket var en vennlig samtale, og det kan du ikke tvinge frem med makt. Du kan få motparten til å gi seg, innrømme at de tar feil og beklage, men du kan ikke få de til å like deg på den måten. Oppdragende effekt for nestemann? Lol, nei: Gammel dame er vond å vende.

Når man møter på urimelige idioter som hverken har noen konkret makt over deg eller besitter noe du trenger eller ønsker fra de, så kutter man samtalen og går. Du taper ikke ansikt eller underkaster deg hvis du gjør det med litt sosial kløkt og intelligens. Et litt lattermildt smil og kutt av motpartens tirade men et ord eller en håndbeveglse og gå videre. Vis at du ikke gidder å bruke tid på de. Da respekterer du deres grenser og ønske, samtidig som du håndhever dine egne. Selvsagt blir du dømt i damas øyne, men so what? Hvis man bryr seg om en tilfeldig idiots dom, så er det fordi man selv er usikker.

En barnslig taper som skal lekse opp for en uhøflig fjott på byen dras bare ned på deres eget nivå og er dømt til å tape. Spesielt siden det var TS som kom til henne: Hadde det eskalert hadde det vært TS som var innpåsliten og TS som hadde blitt slept vekk av vakta.