View Single Post
Jeg vet ikke om denne straffen nødvendigvis er spesiell for jeg har lest om grove volds- og partnervold saker med latterlig lav straff der også. Så det er ikke lett å si om han slapp billig unna fordi han er snut selvom det er lett å tenke det! Faen heller a om noe så burde det heller gitt strengere straff spør du meg siden det er maktmisbruk i stilling og svekker allmenn tillitt til en autoritær gruppe som liksom skal være der for å passe på folk, også på oppdraget dette skjedde.

Sitat av *pi Vis innlegg
Sier mye om SEFO i alle fall. Leser de i det hele tatt gjennom sakene før de henlegger dem?
Vis hele sitatet...
Broderi brodera.... Politivesenet kan være skikkelig skitne sånn.
Spesialenheten har møtt kritikk fra flere kanter i årevis for å ikke være faktisk uavhengig siden mange av enhetens ansatte er tidligere politifolk eller påtalejurister.

Rundt 94 prosent av anmeldte saker mot politiet henlegges i følge tall fra 2008 og få av de sakene som etterforskes ender med tiltale. Jeg har ikke trua på at det har blitt noe bedre for jeg har hørt om og opplevd så mye kameraderi innad rettssystemet og politiet selv.
Sist endret av celtseus; 15. februar 2021 kl. 01:15.