View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
I all hovedsak skader det økonomien din. Og såfremt du spiser forholdsvis vanlig så har ikke protein noe for seg.
Vis hele sitatet...
Såfremt du spiser protenirik mat har ikke proteinpulver noe for seg, burde det stå. Brødskive med pålegg, tomatsuppe og medisterkaker er forholdsvis vanlig, men om kosten består av dette er det en god idé å supplere hvis målet er å bli stor og/eller sterk. Det er veldig lett, og vanlig, å ha et proteinfattig kosthold.

Potensielle ulemper med proteinpulver er 1. lett å bli tjukk om du ikke passer på 2. kviser (stort forbehold på denne - nesten umulig å si noe med sikkerhet i dette feltet, men mange har hud som reagerer på melk, som Whey-pulver er).

Kolesterol er en het potet i ernæringsvitenskapen, har jeg inntrykk av. Det virker som mange heller mot at høyt kolesterolnivå er en risikofaktor for å utvikle hjerte og karsykdommer, men på den andre siden er har de fleste som rammes av hjerteinfarkt normale kolesterolverdier. Alder har mye si på hvor mye du burde tenke på dette.

Når årsaken til at du tar proteinpulver er for å restitutere etter trening, som er det beste du kan gjøre for hjertehelsen, og da særlig kondisjonstrening, ville jeg ikke bekymret meg videre.
Sist endret av Bær; 28. januar 2021 kl. 23:13.