Tråd: Lån i banken
View Single Post
Sitat av Adios Vis innlegg
Forbrukslån såklart. Søkte overalt på nett som sagt, ringte til slutt bank norwegian og de sa grunnen til at jeg ikke får lån hos de er pga alderen min(21 år). Var de som fortalte meg at jeg hadde størst sjanse i banken og når jeg prata med dem(altså banken) virka det som at det var en mulighet men jeg må vente flere dager på svar. Er et lån jeg skal ta for å betale andre smålån som klarna, komplett osv.
Vis hele sitatet...
Majoriteten av forbrukslånbankene bruker 23 år som laveste aldersgrense. I noen tilfeller kan det være så høyt som 25 år. De strammet inn alderskravet rundt 2010, da misligholdet blant unge låntakere skjøt i været.

Derfor er det veldig vanskelig å få innvilget et forbrukslån som 21 åring. Handler jo mest om betjeningsevnen din, som ofte er veldig lav som ung.

Det finnes et lite antall banker/meglere som lar deg søke når du har fylt 20 år, og du ser en oversikt her. Ser det inkluderer både Lendo og Sambla. Nå ville jeg vanligvis ha rådet deg til å styre unna slike lån, men ser at målet er refinansiering.

Flott at du tar tak og innser at det er såpass mye å spare hvis du samler smålån i ett. Denne artikkelen har også en del fine tips til hvordan du bør gå frem: https://www.dinside.no/okonomi/lonne...ierer/69372378

Lykke til.
Sist endret av Brave_new_world; 15. juni 2020 kl. 00:27.