View Single Post
Nå føler jeg det er på vei å spore kraftig av. Ts gløtter litt på vakre damer. Også blir det snakk om psykisk og emosjonell mishandling? Og noen drar den ennå lengre og drar inn prat om voldtekt, eller krenkende handlinger som å grafse på fremmede. Her tror jeg vi må gjøre et skarpt skille.

Og det er jo ikke heller ikke slik at at det kun er menn som titter på vakre mennesker. Også damer gjør det. Det er nok helt naturlig å bli begeistret for det vakre, enten det er en solnedgang, en skyformasjon eller en veldreid bakende som får menn til å snu hodet eller en atletisk mann som damene smygtitter på. "Estetiker" er det mange som kaller det

Jeg har forresten vansker for å skjønne at et blikk fra en passerende er en krenkelse. I slutten av tenårene og tidlig i tyveårene opplevde jeg nå og da at damer skottet litt på meg, feks på en cafe, på bar etc. Personlig så syntes jeg det var en veldig hyggelig form for oppmerksomhet. Og jeg følte ikke noe ubehag, mer som en bekreftelse på at jeg ble sett, akseptert og kanskje også begjært. Hadde gjerne sett at jeg fortsatt ble lagt merke til i et lokale, nå går jeg mer i ett med interiøret og føler ingen ser meg

Forsøk å ta denne type oppmerksomhet for det det er, det er vel fra de aller flestes ståsted positivt? Dagen kommer tidsnok da det blir færre blikk, og en dag savner du kanskje oppmerksomheten?
Sist endret av _abc_; 19. oktober 2020 kl. 12:47.