View Single Post
For å være veldig direkte her: Du skriver som en crank.
Altså, å opprette et politisk parti er et veldig, veldig rødt flagg. Jeg skjønner at noen må gjøre det, og jeg har selv ofte stor sympati med de små partiene. Men når noen på en fest forteller meg at de har skrevet et politisk manifest, så sjekker jeg rømningsveiene helt på instinkt. Så, dersom du skal begi deg ut på noe slikt som dette må du være mer seriøs en værmeldinga anno 1960 dersom du skal ha håp om å bli tatt på alvor. Du må for guds skyld ikke la deg rive med av entusiasmen! Selv fremskrittspartiets valgprogram er imidlertid mer diplomatisk enn deg. Du tar tak i komplekse politiske problemstillinger man har slitt med i årtier, og avskriver dagens løsninger som idioti. Tror du seriøst det er så enkelt at alle på stortinget er siklende idioter? Og at du kan buse inn med dine patentløsninger og få skikk på skuta? I såfall har du et ego som neppe får plass innenfor kuiperbeltet og jeg hadde pokker ikke stemt på deg uansett hvor mye jeg likte politikken din.

Mitt forslag: fiks hygienefaktorerene først. Jonta nevnte språket, og der har du virkelig enorme utfordringer. Men etter mitt syn er den slentrete og useriøse skrivestilen din enda mer prekær. Når dette er på plass kan vi begynne å vurdere den faktiske politikken din.

Lykke til, koz & klemz!