View Single Post
Dette skjedde for et par år siden, en gang jeg var ute på flein-jakt. Hadde slengt fra meg sykkelen i en bratt veiskråning og hoppet over et gjerde til et sauebeite. Dette var på natten med begrenset gatebelysning. Beitet lå for det meste uten tilsyn fra andre hus, bortsett fra et lite område (hvor jeg kastet fra meg sykkelen). Etter at jeg ikke fant noe flein, bestemte jeg meg for å dra, og heller komme tilbake en annen dag. Til min store forskrekkelse da jeg nærmet meg sykkelen, stod det en mann og speidet utover beitet jeg akkurat hadde vært på, bare noen meter unna sykkelen min. Ett minutt senere dukker det politi opp, som lyser med lommelykt utover jordet, og jeg kryper meg sammen for å gjøre meg så usynlig som mulig. Jeg trodde jeg ble sett, men undervurderte nok hvor mørkt det var. Løp til motsatt side av beitet, kravlet meg gjennom noe kratt og inn på et boligfelt. Jeg antok at de ville lete etter meg, og gjemte meg inni skogkanten i ca 20 minutter. Mellom tresprekkene skimtet jeg politibilen patrulere rundt i nabolaget, antagelig på jakt etter meg. Dere kan tro hjertet var i halsen. Da jeg kom tilbake dagen etter var sykkelen også borte.

Fikk telefon et par uker senere fra onkel blå. De hadde nemlig funnet sykkelen min dumpet i en grøftekant. En nabo hadde visstnok sett en innvandrer bære på sykkelen min, og dumpet den da han ble sett. Jeg hadde på meg mørke baggy klær den kvelden, og med hette over hodet da det begynte å bli kaldt om kvelden, som gjorde at jeg ble forvekslet med en innvandrer. Dro ned på politistasjonen samme dag og hentet sykkelen, no questions asked. Men turte ikke lete etter flein mer i samme område.
Sist endret av Lurvur; 16. august 2015 kl. 12:06.