View Single Post
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Har dere noensinne opplevd å bli rapportert/tatt mens dere var i ferd med å plukke fleinsopp? Nesten samtlige av beiteområdene jeg har vært borti har ligget i nærheten av folk og hus, så det er jo en risiko å ta.
En mulig unnskyldning om man blir tilsnakket, er å si at man er hobby-mykolog på jakt etter "noen spesielle beitemarksopp" man skal se på. Eller noe i den retning. Noen som har noen andre gode råd om man blir "oppdaget"?
Vis hele sitatet...
Ja, skjedde det første året jeg plukket. Var på en beitemark, med nærmeste hus ca. 400 meter unna. Plutselig kommer det en bil kjørende inn på marken, med kursen rett mot meg. Jeg forlater området og går opp til en hovedvei like ved. Bilen kjører tilbake og kommer nå rett mot meg igjen.

Døren på passasjersiden åpner seg og en dame i 50-60 årene kommer mot meg og spør hva jeg har drevet med på deres private eiendom.
Hun får ikke noe godt svar og fortsetter med spørsmål som "Hva heter du? Hvor bor du? Hva har du i sekken? Har du ID på deg?".
Jeg svarer at jeg ikke bor i området, har ingenting i sekken, og at jeg ikke vil si navnet mitt til fremmede.

Hun sier hun vet hva jeg har gjort og at de kommer nå til å ringe politiet. På dette tidspunktet prøver jeg å dra min vei, men det liker ikke damen og holder meg igjen. Da drar jeg sekken og armen til meg med et kraftig rykk, løper forbi bilen og hopper over autovernet ned en bratt skråning. Jeg kaster alt jeg har av sopp i en elv, før jeg løper videre i tett terreng langs veien. Flere ganger skimter jeg bilen patruljere veien over meg. Etter ca 10 min med løping kommer jeg meg endelig opp på veien igjen og får kommet meg hjem med buss.