View Single Post
Hei! Ny på freak, men temmelig erfaren på psykadelika. Har hatt noen fantastiske turer på sopp. Her hjemme og i Asia.
Tenkte å ta en sopptur nå og lurer på om noen andre i Telemark har hatt vellykkede turer, eller er det litt tidlig enda?

Har aldri plukket her hjemme, men har hatt mange gode funn andre steder i landet.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Hell varmt vann over soppen. La trekke i 10 minutt. Innta teen. Også gjentar du prosessen en gang til (altså hell varmt vann over soppen som er igjen i koppen/kanna etc., lar trekke 10 minutt - og drikker sopp teen). Ha gjerne i litt ingefær for smaksboost.

Grunnen til at man lager te - er for å slippe å innta soppen - slik at negative bivirkninger som kvalme, og "rar" mage under turen minimaliseres. Dette er spesiellt gunstig om man skal innta massevis av fleinsopp (100+).

Psilocybinet som er i soppen går over i vannet. Soppen som er igjen i koppen - kan man dermed kaste etterpå.

- Enkelte har noia for at noe psilocybin i soppen dermed går til spille. Personlig tror jeg dette er minimalt. Om man i tillegg knuser soppen før man lager te av den - så tviler jeg på at tarmen klarer å skvise noe særlig mer psilocybin ut av soppen - enn det som tevannet har tatt til seg. Ved egeneksperimentering av å lage te - og å innta soppen som den er, så har jeg iallfall ikke merket noen forskjell på styrke. Forksjellen ligger i at det er mindre bivirkninger ved å drikke te (mindre magesjau og kvalme). Og at rusen kommer fortere - enn å bare knaske soppen og svelge unna.


Hvis man likevel spiser soppen som er igjen i bunnen av te-koppen - så skjønner jeg ikke helt poenget med å lage te. Da kan man likegjerne knaske dem som man er - og ha en kopp grønn te ved siden av.
Vis hele sitatet...
Anbefaler å slenge litt honning, ingefær og sitron i teen! Det smaker godt, roer magen og gir en noe raskere og kraftigere effekt
Sist endret av Psykonaut Skien; 13. august 2015 kl. 13:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.