View Single Post
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Noen anbefaler å lage te med soppen, for bedre og raskere effekt. De hevder at det alltid er noe psilocybin/psilocin som går til spille siden magen ikke fordøyer alt. Hvordan tilbereder dere, hva er best? Hvordan går minst til spille? Jeg brukte mangfoldige timer på å plukke de få soppene jeg har igjen etter min første gang. Blir ikke virkestoffene skadet eller forringet av det varme vannet?
Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Hell varmt vann over soppen. La trekke i 10 minutt. Innta teen. Også gjentar du prosessen en gang til (altså hell varmt vann over soppen som er igjen i koppen/kanna etc., lar trekke 10 minutt - og drikker sopp teen). Ha gjerne i litt ingefær for smaksboost.

Grunnen til at man lager te - er for å slippe å innta soppen - slik at negative bivirkninger som kvalme, og "rar" mage under turen minimaliseres. Dette er spesiellt gunstig om man skal innta massevis av fleinsopp (100+).

Psilocybinet som er i soppen går over i vannet. Soppen som er igjen i koppen - kan man dermed kaste etterpå.

- Enkelte har noia for at noe psilocybin i soppen dermed går til spille. Personlig tror jeg dette er minimalt. Om man i tillegg knuser soppen før man lager te av den - så tviler jeg på at tarmen klarer å skvise noe særlig mer psilocybin ut av soppen - enn det som tevannet har tatt til seg. Ved egeneksperimentering av å lage te - og å innta soppen som den er, så har jeg iallfall ikke merket noen forskjell på styrke. Forksjellen ligger i at det er mindre bivirkninger ved å drikke te (mindre magesjau og kvalme). Og at rusen kommer fortere - enn å bare knaske soppen og svelge unna.


Hvis man likevel spiser soppen som er igjen i bunnen av te-koppen - så skjønner jeg ikke helt poenget med å lage te. Da kan man likegjerne knaske dem som man er - og ha en kopp grønn te ved siden av.