View Single Post
Sitat av Megane Vis innlegg
Tror ventetid kan variere mye, men noen dager/uker må du regne med.

Det er neppe noen trøst, men når jeg sto for tur for noen år siden ,måtte man først
pisse 100% reint. Før man ble trappet forsiktig opp på metadon/subutex.

For de stakkarene som hadde hatt høyt forbruk av cannabis og benzo, betydde det mange dager og uker med reint helvete før de var cleane.
Mange fallt fra før de kom så langt, orket ikke ventingen.
Tanken til LAR var nok at de allerede her fikk luket vekk de som ikke var tillstrekkelig motiverte.

Hvis de fremdeles roter med sånnt antikvarisk tankegods i LAR, kan det være lurt å
trappe ned og kutte ut allt sidebruk, før du skal i gang med Subutex.
Så ikke dette forsinker prosessen.

Håper du fikk fornuftige svar av legen i dag, og vet litt mer.
Får du ikke tak i Subutex i ventetiden vil jo feks Temgesic også gjøre jobben.

Hold ut vær forsiktig, og unngå problemer med onkel.
Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for svar.
Kan jo si at jeg ikke bruker Noe annet. Ikke cannabis, og +ingen+ benzoer. Har også kuttet ut subutex i to uker, så er derfor jeg er desperat! (og ute av stand til å gå ut av huset)
Legen min forstår jeg er suicidal og har lovet å gjøre alt han kan. På torsdag skal det være møte for alle legene, og min søknad skal tas opp. Min lege mente at jeg nok skulle få, og dermed få sub enten på fredag eller mandag.
Han mente også at jeg hadde rett på resept, og ikke måtte hente enkeltvis på kontorene deres. Men jeg frykter han er naiv (han er psykolog, ikke en medisin-lege)
Jeg håper at jeg er "clean" nå hjelper meg, og ikke tilsier at jeg ikke er "motivert". Både legen min og psykiateren min forstår at jeg er suicidal og ønsker subutex (bueph) som medisin mot depresjon, +ikke+ som vanlig behandling. Jeg ønsker også bare 1mg to-tre ganger i uken. Trenger ikke mer enn det.
Jeg stiller små krav og håper på det beste.