View Single Post
En del av meg mener serr selvforsvar burde være 1/3 av pensumet innaforr gym-faget på ungdomsskole&oppover....

Jeg synes det er totalt meningsløst enten man tyr til vold fordi man selv blir butthurt, eller fordi selskapet ens blir butthurt (meget uavhengig av hva selskapet har mellom beina) - bare..unødvendig liksom.


Så kommer poenget mitt for å ha selvforsvar i skolen ; Jeg måtte forsvare meg mot en møkk rusa person som begynte med å true meg fra avstand da jeg lufta hund -jeg smilte og gikk skrått vekk fra vedkommende...

Før han så kommer nærmere til tross for vi gikk vekk ifra, hvorpå han begynner kjefte, smelle, noe med hunden "min" - før jeg så har et stk. menneske løpende mot meg...

Jeg husket instinktivt basisen da, jeg la vekta godt på bakfoten da han rørte på seg, vendt sideveis-fremover, og jeg slapp ikke båndet på hunden før jeg så hvilken fot han "landa på" før et evt. angrep.

Og jeg har aldri vært i slåsskamp før, aldri oppsøkt vold direkte eller indirekte, men jeg er sabla fit - så det som i realiteten skulleburde-kunne vært noe fancy "bruke angriperens momentum til å flippe hn 1080 grader eller whatever"-forsvar, ble til 3 lynkjappe strake fra meg.

Temmelig sikker på jeg knekte nesa hans - for det var seriøst blod overalt og han gikk rett i bakken.
Ringte 113 og sa ifra om blodig person der&der, la på - og gikk lukt hjem.


Aner ikke åssen det går eller gikk med vedkommende - og jeg skjemmes enda.
Så enkelt sagt ; Jeg er glaaad jeg ikke er av han klassiske "ypperen", for jeg ville yppa&knust shit frem til jeg møtte en harderbetterstrongerfaster enn meg - og det er i beste fall....

(Menneskelig lidelse&snær jeg ville påført andre vøtt)