View Single Post
Trådstarter
6
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Ut i fra hva du skriver, og på et generelt grunnlag så skal ikke jeg gå inn på å svare på hvorfor de ikke vil leie av deg men vil leie med deg. Hvis de vil leie med deg hos en random dude så synes de vel ikke at du er en raring de ikke vil bo med. Så det gjør det bare uforklarlig for min del.

Hvordan har du lagt fram temaet for de? Har du spurt hvorfor de i såfall er villige til å betale ned noen andres lån men ikke ditt lån, hvis det på død og liv er slik de ser det?
Vis hele sitatet...

Har liksom spurt: er det noen forskjell på om du får din bestekompis som utleier enn totalt fremmed? er jo både rimeligere og vi har jo bodd sammen i 2 år allerede.

Han ene som sa seg villig til å leie av meg, fikk en telefon fra en i familien (han hadde på høyttaler) og da fortalte roomien jeg leier med nå at vi skulle flytte fordi jeg skulle kjøpe. da sier slektningen, skal du betale ned på hans lån? da bør du heller kjøpe noe selv. da ville han plutselig bli boende og leie videre her til han kunne kjøpe selv om noen år, fordi det var for stress å flytte. 3 sekker med klær og sengen din får jeg med på en biltur?" så svarte han, nja, får se, skal tenke på det. så svarte han noen dager senere at jeg kunne flytte, og han kunne holde fortet her. (betale 2 leier? 10k vs 4k? ok. makes sense.

for de 2 andre så har jeg spurt, hva er gale med å betale meg 1000kr billigere, for en finere og større leilighet?

nr 2 sier: "Bro, det blir liksom feil å betale deeeeeeeg"
sa samme til nummer 3:
nr 3: neh, tenkte egentlig å leie en sammen, da bor jeg heller hjemme.

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Men hvis utgiftene dine er 8600, hvorfor vil du da ta 5000 i leie av kamerater? Hvorfor ønsker du å tjene penger på kamerater?

Jeg hadde tatt 3500 i leie. 8600,- + 2000 i internett og strøm = 10600. Dere er tre stk (inkludert deg) som skal bo der, og 10600 delt på tre blir 3500ish. Jeg ser på det som fair; du får fordelen av å hjelpe ut kompiser og leie ut til folk du stoler på, mens kompisene dine får en rimelig leilighet der de strengt tatt må bo med eieren som alltid kommer til å ha det siste ordet i diskusjoner.

Når det kommer til damen din er det nesten du som må avgjøre hva som er riktig. Det er såpass mye som spiller inn at det nok er du som vet best. Men sett at jeg hadde vært en av dine kompiser som skal leie der, så ville jeg personlig aldri giddet å bo sammen med et par. Det er jo selve definisjonen av å være femte hjul på vognen.
Vis hele sitatet...
Vi skal bo 2 stk sammen, meg + en av de 3 kompisene mine, damen vil ikke 3 i en leilighet, er jeg overtrøtt og har skrevet feil kanskje? igjen, beklager, kunne jeg endret første post hadde jeg gjort dette.

uansett, 2 sier nei før jeg har sagt pris.
utgiftene for lån og fellesutgift er 8600, så kommer strøm, forsikring, internett/tv, når jeg har foreslått 4100kr + halve strømmen, fullt møblert, syns jeg ikke jeg er urimelig med kompisene mine?

Det virker virkelig ikke som om det er prisen det står på, virker mer som tanken på at de betaler ned på noe som er mitt er katastrofe.

uansett, skal bo med en person. jeg hadde heller betalt en kompis lett 4500k + strøm for å bo med en jeg kjenner, uten regler om støy, besøk, festing osv, enn å betale 6k hvor jeg bor nå. Ser bare ikke hvor forskjellen går.
Sist endret av danmann; 26. februar 2019 kl. 02:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.