View Single Post
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Holder med TS.
Ingen grunn til å gi "kompisrabatt". Leie må de jo uansett betale. Å skulle gi TS dårlig samvittighet bare fordi han ikke vil bli snyltet på er urettferdig.

Når det kommer til kjæresten så ok; noen sier lenger opp at de burde ta opp felles lån og kjøpe sammen.
Men kjæresten er jo tydeligvis ikke klar for det enda. Kanskje er hun usikker på hva hun vil kjøpe. Kanskje økonomien hennes ikke strekker til å kunne betjene et boliglån. Kanskje, kanskje.
Det skal da uansett ikke gå utover TS.
Er hun så imot å "betale ned hans lån" så kan hun vel kjøpe seg inn i boligen ved senere annledning da vel?
Skal uansett ikke bare "bo hjemme hos mamma" og i praksis snylte og bo gratis hos TS.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det ikke grunn til å gi kompisrabatt?

Her er forslaget fra TS hørt fra noen enkle ører: "Jeg tenker å kjøpe ett hus så kan dere betale leie som dekker hele huslånet hver måned slik at jeg bor der gratis."

Jeg forstår at man ikke kan kreve å leie til kostpris bare fordi det er mellom venner, men samtidig så krever TS at vennene betaler hans kostnader for å bo der.

4 x 5-6000kr er langt over hva ett gjennomsnitts boliglån koster pr mnd.

Så her er det faktisk sleipt å forvente å bo tilnærmet gratis samtidig som det er sleipt å la vennene betale investeringen.



I tillegg er det TS som tilbyr denne dealen som en "god deal", men den er kun god for TS, for vennene er det ingen gulrot.
Legger du til risiko for at vennskapet skades i en slik leie/eie situasjon så er det ikke veldig rart at vennene sier nei.