View Single Post
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Nei, det er ikke riktig at de skal få etterbetalt lønn i 24 måneder etter at de har gått av. Jeg mener at de burde få etterbetalt inntil 6 måneder etter at de har gått av.

Jeg synes det heller ikke er riktig at mange direktører, konsernsjefer og styremedlemmer rundt om i det ganske land skal motta store, gyldne fallskjermer etter at de har gitt seg i sin stilling.
Vis hele sitatet...

Det blir i mine øyne helt feil å sammenlikne fallskjermer og etterlønnsordninger for politikere. Fallskjermer brukes blant annet for å hurtig og "uten styr" kunne fjerne feks en leder som ikke gjør en god nok jobb. Og tradisjonelt er jo fallskjerm noe som har vært benyttet i det private, selv om vi de siste 10-15 årene også har sett at det har vært brukt i offentlige stillinger.

En leder i et privat selskap har kanskje andre tanker og verdier enn det styret og aksjonærene ønsker, og de kan da benytte fallskjermen til å raskt og effektivt fjerne lederen. Dette var også intensjonen rundt fallskjermer da de startet. Senere har det blitt litt ullent og likner for noen mer på en svært gunstig "pensjonsavtale".

"600.000 for 2 år i hengekøya" er ikke i tråd med hva folk oppfatter som greit. Og vi ser nå at de som stemte for igår nå har snudd etter at "folket har talt".

Håper allmuen husker hvem som stemte for dette når valget kommer....