View Single Post
Personlig så er jeg veldig opptatt av vokalister som kan nå lave og høye oktaver!

Det er veldig mange vokalister jeg kan nevne, men vet ikke om alt blir like relevant ettersom TS kanskje mente kun vokalister som synger clean (nada growls og screams)? Anyway, kommer til å putte de som kan mestre den type av vokaler også:

George "Corpsegrinder" Fischer- Kjent fra bandet Cannibal Corpse, utrolig rask på vokalene, går gjennom avanserte ord i en sinnsykt tempo, og screamer brutalt og lyst, samtidig kan han nå veldig dype growls.
Eksempel- "They Deserve to Die" fra The Wretched Spawn plata.

Eric Adams- Kjent fra bandet Manowar, HELT SINNSYKE oktaver han kan nå, samtidig som han har en "tiger-brølende" essens når han skriker de høye skrikene! Og han har i tilegg klart å opprettholde vocal rangen like godt som han var som ung! Han bruker en slags mix av chest og head voice når han skriker.
Eksempel- "Dark Avenger" fra Battle Hymns plata.

Robert Halford- Kjent fra bandet Judas Priest, Utrolig høye og lyse oktaver kan han nå, og er i topp eliten blant Heavy Metal sjangeren som Vokalist (Samme med Eric Adams tidligere nevnt!)!
Eksempel- "Victim of Changes" eller "Dreamer Deciever" fra Sad Wings of Destiny plata.

King Diamond- Kjent fra bandet King Diamond, kanskje en litt spesiell vokal, men når veldig høye nivåer med sin falsetto vokal!
Eksempel- "Welcome Home" fra plata Them.

Chuck Schulinder- Kjent fra bandet Death, mest kjent for lyse death metal growls, men kan nå en helt vanvittig oktav nivå anyhow! ET UTROLIG GODT EKSEMPEL: "Painkiller(Judas Priest cover)" på plata Sound of Perseverance.

OG SIST MEN IKKE MINST!!!

Ian Gillan- Kjent fra bandet Deep Purple, min personlige favoritt, trenger ikke å beskrive han en gang, hør gjennom hele "Live in Japan" plata, say no more.

og noen andre jeg kan nevne i farta som jeg ikke orker å skrive beskrivelse på nå:

Geoff Tate
Tony Harnell
Bobby Blitz
Ronny James Dio
Abbath(Immortal)
Janis Joplin
Neil Turbin
Joey Belladonna
Ralf Scheepers
Tim "Ripper" Owens
Dee Snider
Hank von Helvete (Ja, jeg synes vokalen hans er jævla kul!)
Mikael Åkerfeldt
Glen Benton
Frank Zappa
Dave Mustaine
Lemmy
Santana
Tom Araya


Det var de jeg husket akkurat i farta!