View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Sword

2t53m, Cycles 128, 16min

Mer etter søvn fordi klokka er mange

Edit:

Sverdinspirasjon fra Cloud Strife sitt "Buster Sword", fra Final Fantasy-serien (sannsynligvis. Aldri spilt dem selv. Ble fortalt om ham for mange år siden, såg noen bilder)

Tenkte at metall var en fin greie å konsentrere seg på. Animert teleskopsverd fortsatt litt for ambisiøst

Det finnes en del metall-node-oppsett, og heldigvis ser de ut til å være utdaterte, til fordel for Principled BSDF, som BlenderGuru har en fin video om (YouTube, 38min)

Orket ikke Normal-map og sånn såpass sent, men både det og mer fikling med lys ville nok forbedret resultatet betydelig

Imens jeg rendret små tester av sverdet begynte jeg å se på stol-serien hans, som, oh kjære sammentreff, dekker asymmetrisk redigering av noe med referansebilde, som jeg nevnte i Long-posten

___________

vindaloo: De som ikke deltar får ikke høstet det vi sår

Takk for tipset om Per Kleiva. Begynner å demre for meg hvorfor jeg har hørt sånn snakk om shadere. «Oi, denne får modellen til å se ut som kunststil X»

Ønskedrømmen er å beherske dem godt nok til å kunne plugge dem sammen til akkurat det jeg ser for meg



Animerte GIFs er plagsomme, hence spoiler-tags:

SPOILER ALERT! Vis spoiler


Lenke om spoiler-taggen bøser seg: https://imma.gr/l/91863x19cb4

Shy

1t9m for å finne ut av oppsettet, et par minutter for å fikse tre og elv, og så 16 minutter for å rendre. Cycles 128

Zoom ut til 30% så er størrelsen cirka riktig. Brukte et av de første DDG-treffene for «mkv to GIF» jeg fant (zamzar.com), som ser ut til å ha rare standardinnstillinger. MKV-en er på 32K, og GIF-en på 4.5M. wtf

Kanskje det står «uwu» på sida av kuben vi dere ikke ser

Tutorials:
Cyclic orbit animation på StackExchange
Create Path For Any Object To Follow - Blender (BEGINNERS) (YouTube, 4min, Blender Rookie)
How to spin an object in Blender 2.8 (YouTube, 4min, Henry Egloff). Foretrekker dog å starte keyframe på 0, animasjon på 1. Så trenger man ikke trekke fra 1, og regne om antall grader. Ser ut til at jeg klarte å tøyse det til likevel. Jaja



Crooked

Kroknese woo!

Cycles 128, 53s rendring. 2t5m forarbeid, 49m sculpting, modellering, oppsett av rendring, 20m skriving av post. 3t14m totalt. Pauser inni der er ikke telt med

- Offisiell (Sculpt - Blender 2.80 Fundamentals (YouTube, 25min)): Sterk anbefaling om pen tablet. Falt av etter litt for mange verktøy i samme slengen
- Grant Abbitt (Sculpting in Blender 2.8 | Beginners Detailed Guide | Every Brush (YouTube, 26min)): Mer praktisk rettet. De første 5 minuttene er allerede veldig nyttige (dyntopo, alt/shift+middlemouse, antall verts for sculpt fra splash)

Tenkte at merkelig oppførsel kanskje var pga. treg PC, men lavt antall verts var nok greia

Retopo neste? Vi får se. Er visst kjipt, og det kan jeg tenke meg. Har sett mye av Flipped Normals sin video (Retopology for Beginners in Blender 2.8 - Retopo the Correct Way (YouTube, 31min)), men CG Matter presenterer Instant-meshes (YouTube, 7min) https://github.com/wjakob/instant-meshes - som virker mer attraktivt å prøve i førsteomgang

Slo av pen-sensitivity, fordi jeg ikke er vant til å jobbe med det i det hele tatt, og ville fjerne den variabelen

Ganske så greit å navigere med pen tablet. Anbefales

Mer komfortabel med å finne frem i menyer, så å lage hatten og øynene var ikke noe problem. Shader workspace forsvant på slutten, og jeg orket ikke å tukle enda mer med det for å få til en shading på huden også
Sist endret av Jonta; 9. juli 2020 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.