View Single Post
Trådstarter
451
Paranoy: Kaken var pakket inn i plast, og grundig inspisert av meg personlig. Den luktet ikke ille, og hadde ut-på-dato stempel samme dag som jeg fannt den, DVS: klassen min fikk en kake som gikk ut for to dager siden, som ikke hadde vært i kontakt med annet søppel. Slik jeg ser det var jeg bare snill og delte en kake med mine klassekamerater. Jeg kunne ikke spise den selv, da den inneholdt melkeprodukter.

Og la meg nå informere, jeg bor i en del av landet der det døgnet rundt er frysertemperatur i lufta. Så all mat, kjøtt som vegetabiler, burde holde seg rimelig bra. Den maten jeg har dømpstret viser ikke noe tegn til råte, eller mugg.

Så er det også et faktum, at vegetabiler gjærer før de råtner. Så hvis du har fått gammel frukt så vil denne mest sannsynlig gjøre deg kvalm, hverken mer eller mindre.

Deezire: Uansett hvor "bra" en ku har det i fangenskap, og forsåvidt alle andre dyr også, så kan man ikke legge sjul på at dette dyret er født og oppvokst i fangenskap, uten noen annen grunn enn å bli drept. Og hvis du er så naiv og tror at dyr i fangenskap har det spesielt bra, så vil jeg informere om at du tar grundig feil. Mye som utført mot dyr er rett og slett horribelt. Som du selv påpekte så er ikke slakteprossesen særlig etisk korrekt heller.

Det er ille nok at vi nå har blitt så kresne at vi aller helst bare skal ha filléter og slikt, mens de før i tiden utnyttet alt på dyret og hadde ting som fks. blodpudding osv.. Og i tilegg skal vi KASTE fra oss kjøtt? Jeg synes det er direkte skammelig! Det er greit at man kanskje er oppvokst til å se på kjøtt som noe som ligger vakum-pakket i plast! Men glem ikke at dette har vært levende, pustende og følende vesener på lik linje med meg og deg.

Og kjære vene. Hva mener du med at mat er gammel? Så lenge den ikke er råtten så kan den vel trygt konsumeres? Og ja, jeg mener faktisk det er fråtseri og kaste helt ok frukt og grønt. For frisk mat er det, for hvis ikke hadde ikke jeg vært frisk.

Men jeg vil ikke at dette skal være en dyreverns-tråd. Men om du trenger informasjon om at dyr slettes ikke har det så bra som det du tror, så kan du alltids lage en vegetar/vegan tråd, så kan jeg heller sende deg et par saftige kilder da.

Ha en fortsatt fortreffelig aften folkens <3